2p

Senki sem akar teherautót vezetni, így a szakma előre menekül.

Sokszor azt érezni, hogy a kutatás-fejlesztést nem is a tudásszomj, hanem a tudósok hübrisze fűti, vagy éppen azt, hogy egy csapásirány hirtelen divatossá válik a mainstreamben, tehát potenciális pénzgyárrá válik, és azért áll rá arra a területre boldog-boldogtalan. Az önvezető autók ipara ilyen - de nem Szingapúrban. Ott ugyanis most nem azért mentek rá nagy erőkkel, mert trendi, mert az elképzelések szerint ez a jövő, és mert ott is szeretik a pénzt, hanem azért, mert egyszerűen elfogytak a teherautó-sofőrök, írja a Mashable.

"Nehéz Szingapúrban kamionsofőröket találni. A legtöbben már 50 felettiek, a fiataloknak pedig esze ágában sincs kamionosnak állni"

- nyilatkozta egy helyi újságnak Koen Cardon, az önvezető kamionok fejlesztésében résztvevő belga Katoen Natie logisztikai cég vezetője.

A munkaerőhiányt kiküszöbölni kívánó sofőrmentes kamionokat szeptemberben kezdik el tesztelni. Elsőre egy 12 járműves flottát hajtanak meg, és ha azok beválnak, további 11-gyel növelik majd a gépparkot.

az egyik önvezető kamion-prototípus

A teherautókat a Katoen Natie a holland VDL techcéggel együtt szereli fel navigációs rendszerrel, mely bővítés járművenként 142 ezer dollárba - majdnem 41 millió forintba - fog kerülni. Többe, mint amennyi a kamionok alapára.

A tesztelést három szakaszban oldják meg. Elsőként a mesterséges Jurong-szigeten hajtják meg a kamionokat, itt földi transzponderek segítenek majd a járműveknek a navigációban. A második szakaszban műholdas segítséggel gurulnak majd a kamionok, a harmadikban pedig éles forgalomban tesztelik majd őket.

Az elképzelések szerint az első három-négy hónapban még sofőr ülne a pilótafülkében, aki közbe tud lépni, ha szükséges, de a távlati tervek között már teljesen embermentes kamionok szerepelnek.

Az első, kereskedelmi szállítmányt cipelő önvezető kamion tavaly októberben ért célt. A teherautót az Uber által felvásárolt Otto fejlesztette, sört szállított, és az amerikai Fort Collinsból haladt sofőr nélkül Colorado Springs városának határáig. Két órán keresztül gurult, közben 160 kilométert tett meg.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!