A MUISZ égisze alatt, példátlan összefogással lépnek a nyilvánosság elé az utazási irodák annak érdekében, hogy a nyaralásukat tervező egyéni, családos utazókat és a céges utazásaikat szervező vállalkozásokat utazási döntéseik meghozatalában szakértelmükkel támogassák.
A csütörtökön induló és egészen június végéig tartó Felszállás! elnevezésű tájékoztató és szemléletformáló kampány 22 utazási iroda és egy kimondottan az utazási irodák igényeire szabott, 30 repülőgépből álló flottát üzemeltető chartercég összefogásával és közös fellépésével jött létre.
A kampány egyik hangsúlyos terepe a közösségi média és a www.felszállás.hu honlap, melynek szlogenje: "Utazás profikkal”. A kampány oldalát intenzív média megjelenésekkel és nyereményjátékokkal is népszerűsítik majd. A MUISZ a Felszállás!-kampány segítségével a nem várt kellemetlenségektől szeretné megkímélni az utazókat. A www.felszállás.hu és a www.facebook.com/felszallas oldalakon választ kaphatnak arra, hogy miért éri meg utazási irodához fordulni egy-egy utazás megszervezésekor.
A tájékoztató kampány elsődleges célja, hogy az utazók elkerülhessék a saját kárukra kötött kompromisszumokat és biztonsággal tudjanak dönteni arról is, mikor előnyös saját kezükbe venniük utazásuk szervezését és mikor járnak jobban, ha tapasztalt szakértőre bízzák magukat.
Németországban az ottani utaztatói szövetség évek óta sikeresen szólítja meg hasonló kampánnyal az utazókat. Ennek tapasztalatai is bátorították a MUISZ és a kampányhoz csatlakozó irodákat, hogy az utazásszervezés különféle megoldásainak előnyeiről és kockázatairól széles körben tájékoztassák az utazókat, akik közül sokan igénylik az irodák által nyújtott szolgáltatások kényelmét és biztonságát.
Point-to-point, network carrier, low-cost, fapados, charter, ….. csak néhány azon fogalmak közül, amelyek bekerültek az utazásról folytatott mindennapi beszélgetéseinkbe, és amelyek pontos ismerete nélkül bizony komoly meglepetések érhetik az utazót. Általában megelégszünk azzal a tudással, hogy a fapadoson nem fából készült ülések vannak, hogy a charter valamiféle nem menetrendszerű járatot jelent, és hogy olcsóbban vásárolni jó dolog. Ma azonban ez már nem elég. A mindent tartalmazó "all-inclusive” és a tökéletesen lecsupasztott „fapados” ajánlatok között húzódó széles skálán válogathat kedvére az utazó, már ameddig kedvét nem szegi az ajánlatok és a feltételek egyre bonyolultabb és áttekinthetetlenebb rendszere.
Azokról a szaporodó kellemetlenségekről nem is beszélve, amikor kiderül, hogy szállodai kulcsunk nem a szálláshely weboldalán látott, tengerre néző szobát nyitja, vagy amikor az ötezer forintért hirdetett jegyért ötvenötezret kell leszurkolnunk a pénztárnál, esetleg amikor panaszosként azzal szembesülünk, hogy leghelytállóbb igazunknak sem tudunk érvényt szerezni, mert jogképességünket egy távoli ország szolgáltatójánál aláírt, idegen nyelvű szerződés apró betűs lábjegyzetei zsugorítják elméleti jelentőségűvé…
mfor.hu