3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A 2010-es év sok szempontból hátrányosan érintette az áruházláncot, húsz év alatt először fordult elő, hogy csökkent a forgalom - hangzott el a Spar Magyarország szerdai sajtóbeszélgetésén. Többek között a különadó okozott problémát a vállalatnak, ezért kénytelenek voltak megválni 700 dolgozójuktól. Mfor.hu-tudósítás.

20 év után csökkenő forgalom

A Spar 20 éves hazai története során a tavalyi volt az egyetlen, amikor csökkent a társaság forgalma - közölte Feiner Péter ügyvezető igazgató. Ennek oka részben az, hogy a 2008-ban felvásárolt Plus üzleteiből többet bezártak az átalakítások miatt, de a válság hatása is érezhető.

Az sem meglepő, hogy az áruházlánc kénytelen volt 700 dolgozójától megválni, hogy ellensúlyozza a forgalom csökkenését, és a társaságot érzékenyen érintő különadókat. A kormány intézkedései hozzávetőleg 60 százalékkal növelte az üzletlánc befizetéseit az államkasszába, hiszen a Spar a különadó nélküli 2009-es évben körülbelül 10 milliárd forintot fizetett be, ehhez jött tavaly még a különadó 6 milliárdja.

A vállalat a forgalomcsökkenés ellen az olcsó termékek bevezetésével küzd, ilyen például az S-Budget termékcsoport, de az üzletek polcain számos más saját márka is megtalálható.

A különadóval kapcsolatban elhangzottak a korábbi ellenérvek, melyek szerint a társaságot ez aránytalanul sújtja, különösen, ha figyelembe vesszük a versenytársakat, melyek a franchise-rendszernek köszönhetően mentesülhetnek a teher alól. Emellett komoly problémát okoz az is, hogy a kereskedelem profitjának jelentős része nem a különadókkal sújtott kiskereskedelemben, hanem a nagykereskedelem terén jelentkezik.

A közelmúltban pletyka szinten felvetődött hamburgeradóval kapcsolatos kérdésre a cég válasza az volt, hogy az élelmiszerek terén túlságosan magas az adószínvonal, ami a feketekereskedelem terjedéséhez vezethet.

80 százalékban magyar forrásból

Az áruházlánc holnap induló nagyszabású reklámkampánya is az olcsó termékekre és az akciókra épül, hiszen tavaly tovább erősödött a hazai fogyasztók árérzékenysége - emelték ki a Spar szakemberei.

A vállalat 250 milliárdos beszerzési forgalmának több mint 80 százaléka magyar eredetű, és a bicskei központban húsüzem is létesült, mely tovább erősíti a hazai termékek pozícióját a boltok kínálatában - hangzott el a sajtótájékoztatón.

Az idei év során a vállalat csupán pár üzletet kíván nyitni, a fejlesztések elsősorban a Plus üzletek további átalakítását célozzák, akárcsak a tavalyi évben, amikor mindössze 3 boltot nyitott a társaság.

Kosztolányi Bálint

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!