Az ÁSZ pénteki közleménye szerint a számvevőszék a nemzeti fejlesztési miniszternek és a KKK főigazgatójának fogalmazott meg javaslatokat, amelyekre intézkedési tervet kell készíteniük. Az ellenőrzés kockázatokat azonosított például a bevételi előirányzatok teljesítésének elszámolásánál, illetve a vagyongazdálkodásra, a vagyon megőrzésére vonatkozóan. Az ÁSZ megállapította továbbá, hogy az intézmény belső kontrollrendszerének kialakítása és működtetése összességében szabályszerű volt.
A KKK a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) háttérintézménye, az országos közúthálózat vagyonkezelője, elsődleges feladata a közúthálózat finanszírozását szolgáló költségvetési előirányzatok kezelése és a közlekedési szakma koordinációja. Az intézmény teljesített költségvetési kiadásai 2013-ra a 2008. évi 5,13 milliárd forintról csaknem 70 milliárd forintra emelkedtek, vagyona mintegy 6054 milliárd forintról 5416 milliárdra csökkent.
Az ÁSZ szerint az NFM irányító szervi feladatellátása részben volt megfelelő, egyebek mellett nem tett intézkedéseket a KKK kezelésébe tartozó vagyonelemek vagyonkezelésének és nyilvántartásának szabályszerű rendezése érdekében. A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) és a Magyar Közút Nonprofit Zrt. könyveiben szereplő, forgalomba helyezett gyorsforgalmi és országos közutakat az ellenőrzött időszakban nem adták át a KKK vagyonkezelésébe.
A kontrollkörnyezet, a kockázatkezelési, valamint az információs és kommunikációs rendszer kialakítása és működtetése szabályszerű volt - állapította meg a számvevőszék. Részben volt szabályszerű a kontrolltevékenység kialakítása és működtetése, illetve a monitoring rendszer működtetése. A belső ellenőrzés rendszere ugyan összességében szabályszerűen működött, de a szervezet tevékenységének, a célok megvalósításának folyamatos nyomon követésére alkalmas monitoring tevékenységet dokumentáltan nem végeztek, gazdaságossági, hatékonysági és eredményességi követelményeket nem alakítottak ki és nem alkalmaztak.
A pénzügyi gazdálkodás területén a kiadási előirányzatok felhasználásának elszámolása szabályszerű, a bevételi előirányzatok teljesítésének elszámolása azonban kockázatos volt, a kapcsolódó "kulcskontrollok" kialakítása és működése nem volt megfelelő.
A KKK nem készített előirányzat-felhasználási, illetve 2012-től likviditási tervet sem. Fizetőképessége az ellenőrzött időszakban romlott, folyamatos fizetőképessége 2012-2013-ban nem volt biztosított. A vagyongazdálkodási tevékenység szabályozottsága részben felelt meg az előírásoknak. A leltározások végrehajtása nem szabályszerűen történt, a mérlegvalódiság nem volt biztosított. Az ÁSZ szerint a KKK több esetben nem tett eleget a számviteli bizonylatok megőrzési kötelezettségének, valamint az értékesített tárgyi eszközök eladási árának meghatározása egységes szabályozás hiányában nem megfelelően történt.
MTI