2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az Európai Bizottság illetékesei szerint kérdőjelessé válhat a Ryanair és más "olcsó" légitársaságok üzleti modellje a bizottság jövő hónapban esedékes döntése után.

Ezt az egyik brüsszeli illetékes azután fogalmazta meg, hogy az ír Ryanair légitársaság Franciaországban pert vesztett, a bíróság ugyanis fenntartotta a döntést, miszerint a Ryanair nem indíthat új Strasbourg-London közötti járatot helyi szubvenciók segítségével. A bizottság már októberben megkérdőjelezte a Ryanair által a Brüsszel közeli Charleroi repülőtéren élvezett előnyöket.

A Ryanair 1,7 millió utast szállít évente Charleroi repülőteréről, amelyet 1997-ig szinte senki sem használt. A vallon kormány, amely a kis repülőtérnek 80 százalékban tulajdonosa, 15 évre szóló szerződés keretében sokféle támogatást juttatott a Ryanairnek, amely ezek révén tudta jegyeit több európai célpontra a 12 eurós szintre levinni. Az utasonkénti két eurót kitevő leszállási díj helyett a Ryanairnak csak 1 eurót kell fizetnie utasonként, csomagkezelési terhei pedig szintén csak 1 eurót tesznek ki utasonként, a szokásos tarifa egytizedét.

Az Európai Bizottság kifogásolja azt, hogy közpénzeket juttatnak egy légitársaságnak, amivel a Ryanair működési költségeit le tudja szorítani és ezzel jogtalan előnyökhöz jut versenytársaihoz képest. A bizottság korábban a manchasteri repülőtér hasonló gyakorlatát elfogadta, de ez utóbbi esetben a támogatásoknak valamennyi légitársaság a haszonélvezője volt.

Kapcsolódó anyag
Merre tart a légiipar




LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!