A társaság tavaly június óta gyárt itt több típust; a százezredik darab egy Audi S3 Limousine, amely az Egyesült Államokban talált gazdára. Emlékeztettek arra: a modellek iránti nagy keresletnek köszönhetően a vállalat augusztusban bevezette a harmadik műszakot a járműgyártásban.
Ez a darabszám is "bizonyítja, hogy beruházásunk a győri járműgyártásba helyes döntés volt" - idézi a közlemény Thomas Faustmannt, a társaság ügyvezető igazgatóját, míg Gerd Walker járműgyártásért felelős ügyvezető igazgatót idézve azt emelik ki, hogy az új generációs TT sorozatgyártásának elindulása és a harmadik műszak bevezetése óta a járműgyár teljes fordulatszámon dolgozik. Ennek köszönhetően az Audi Hungaria éves termelési kapacitása 160 ezerre emelkedett. A járműgyártásban több mint 3000 munkatárs dolgozik.
A győri székhelyű Audi Hungaria Motor Kft., az Audi-konszern tagja, az Audi- és Volkswagen-konszern központi motorszállítója. Tavaly a vállalatnál 1 millió 925 ezer 636 motor és 42 ezer 851 jármű készült. Az Audi Hungaria évek óta Magyarország egyik legnagyobb árbevételű vállalata, és az ország legnagyobb exportőreinek egyike.
A március közepén nyilvánosságra hozott adatok szerint az Audi Hungaria Motor Kft. a 2012-es, 5,282 milliárd euró után tavaly hat százalékkal magasabb, 5,588 milliárdos árbevételt produkált. A társaság az előző évi 1,038 milliárd után 2013-ban 968 millió eurót fordított a magyarországi gyártóhely fejlesztésére. A két évtizeddel ezelőtti indulás óta így összesen 6,735 milliárd euró beruházást hajtottak végre Győrben.
A magyarországi leányvállalat tavalyi árbevételének háromnegyedét a motorgyártás hozta, az idén viszont jelentősen emelkedik a kész járművek részesedése, miután megháromszorozza autógyártását a győri gyár. A 2013. évi 42 ezer 851 után akkor még azt tervezték: több mint 10 ezer jármű készül az üzemben.
MTI