A VW csoport augusztus végéig 6,55 millió személyautót és hasznongépjárművet adott el világszerte, amely mintegy 90 ezerrel (-1,5 százalék) alacsonyabb, mint a tavalyi év hasonló időszakában. A visszaesés a dél-amerikai, az orosz, de legfőképpen a kínai piac gyengélkedésének tudható be. Dél-Amerikában 23,4, Oroszországban 38,9, Kínában pedig 5,8 százalékkal adtak el kevesebb járművet.
A csoport messze legnagyobb tagja maga a VW 3,84 millió autót adott el, amely 4,8 százalékkal kevesebb, mint tavaly ilyenkor. Ezzel szemben mind az Audi (3,4), mind a Porsche (27,4), mind a Skoda (2,9), mind pedig a Seat (6,8) növelni tudta eladásait globálisan. Ez persze nem jelenti azt, hogy közülük többen ne vesztettek volna piacot akár Oroszországban, akár Kínában (a Porsche kivétel), de összességében jobban teljesítettek.
A VW haszonjármű divíziója ugyanakkor 0,8, a MAN 13,3, a Scania pedig 2,8 százalékkal adott el kevesebb kocsit augusztusig.
Visszatérve a csoportszintű eredményre, Európában nincs ok a szégyenkezésre, 3,4 százalékkal nőttek az eladások, amely 2,7 millió autót jelent. Észak-Amerikában szintén jobban teljesítettek, az 5,8 százalékos növekedés 618 ezer járművet jelent.
mfor.hu