Az RTL Klub 2004-ben éves átlagban főműsoridőben az összlakosság körében 33,6 százalékos közönségarányt ért el, míg a TV2-t az éppen televíziót nézők közül 27,7 százalék választotta. A Magyar Televízió ezzel szemben 11-17 százalék körüli közönségarányt ért el tavaly, idézi a lap az AGB Hungary adatait.
[ajanlo=90][igazitas=left/] A nézők többsége tehát továbbra is inkább választotta a két kereskedelmi csatorna könnyedebb szórakozást ígérő filmjeit vagy műveltségi vetélkedőit, mint az MTV közszolgálati műsorait vagy egyéb programjait. Ez a kereskedelmi és társadalmi szempontból fontos nézőkre egyaránt igaz. A sportrajongók is gyakran nézik a kereskedelmi tévék adásait: a fontosabb boksz- és futballmérkőzéseket 2,7-3 millióan szurkolják végig, derül ki a Napi Gazdaság cikkéből.
Szórakoztatást várnak a tévétől a nézők
A magyar nézők többsége még mindig leginkább a két országos kereskedelmi csatorna szórakoztató műsoraira kíváncsi, esetleg a műveltségi vetélkedőkre. Az MTV, úgy tűnik, végleg lemaradt a nézőkért folytatott harcban, írja a Napi Gazdaság.