A Nokia egyébként őrzi piacvezető szerepét, és ismét 30 százalék fölé tornászta globális piaci részesedését. A finn gyártó eladásai főleg a készülékkínálat jelentős bővítésének és az árcsökkentésnek köszönhetően növekedtek 28,6 százalékkal az év végén. A cég vezetője, Jorma Ollila a Financial Times-nak korábban elmondta: 2005-re a piac tíz százalékos bővülésével számolnak, ezt pedig az új piacokon realizálható készülékeladásokra és a már meglévő állomány cserélődési ütemére alapozzák.
Hozzátette: lehet, hogy a harmadik generációs készülékek eladásában még nagyobb növekedés következik be az év vége felé. A bevételek tekintetében a Nokia-vezér valamivel alacsonyabb növekedéssel számol, de szerinte az új termékeik bevezetése javíthat a helyzeten.
Molnár Anikó
Menedzsment Fórum
Szórakoztató mobiloktól vár fellendülést a piac
Tavaly a gyártóknál a beépített kamera volt a sláger, és úgy tűnik, idén még többet szórakoznak velünk: zenélő, játékokkal telezsúfolt mobiloktól várják a piacbővülést.