1p

Tavaly a gyártóknál a beépített kamera volt a sláger, és úgy tűnik, idén még többet szórakoznak velünk: zenélő, játékokkal telezsúfolt mobiloktól várják a piacbővülést.

A Nokia egyébként őrzi piacvezető szerepét, és ismét 30 százalék fölé tornászta globális piaci részesedését. A finn gyártó eladásai főleg a készülékkínálat jelentős bővítésének és az árcsökkentésnek köszönhetően növekedtek 28,6 százalékkal az év végén. A cég vezetője, Jorma Ollila a Financial Times-nak korábban elmondta: 2005-re a piac tíz százalékos bővülésével számolnak, ezt pedig az új piacokon realizálható készülékeladásokra és a már meglévő állomány cserélődési ütemére alapozzák.

Hozzátette: lehet, hogy a harmadik generációs készülékek eladásában még nagyobb növekedés következik be az év vége felé. A bevételek tekintetében a Nokia-vezér valamivel alacsonyabb növekedéssel számol, de szerinte az új termékeik bevezetése javíthat a helyzeten.

Molnár Anikó

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!