3p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Pénteken tizenegy brazil és öt francia katonai repülőgép folytatta a keresést a hétfőn lezuhant Air France-gép után, azonban egyelőre sem holttesteknek, sem roncsoknak nem sikerült a nyomára bukkanni. Bár szerdán még arról szóltak a hírek, hogy brazil repülőgépek az Airbus-gép maradványait fedezték fel az Atlanti-óceánban, időközben kiderült, a dél-amerikai haderő tévedett. Ezen a francia hatóságok meglehetősen bepörögtek, és nagyobb körültekintésre kérték a brazilokat.

Továbbra sem lehet semmi biztosat tudni a hétfőn 228 fővel a fedélzetén az Atlanti-óceánba zuhant Air France A330-as gépéről. Az szinte kizártnak tekinthető, hogy több mint négy nap után esetleges túlélőket fedezzenek fel az óceánban, azonban eddig még holttesteket sem találtak sehol.            

A Spiegel Online által megkérdezett szakértők szerint ennek több oka is lehet. Egyrészt amennyiben a repülőgép felrobbant a levegőben, akkor nagyon nehéz lesz a holttesteket megtalálni a vízben, ráadásul az óceán csak a nem túlságosan megroncsolódott hullákat veti felszínre két-három nap után.

Tovább nehezíti a helyzetet, hogy a katasztrófa felételezett helyszíne a brazil Pernumbaco nevű tartomány partjai közelében található, ami hagyományosan cápaövezetnek számít, hívta fel a figyelmet Nelson Johim brazil védelmi miniszter.

300 millió dollár kártérítés járhat

Bár ez a szerencsétlenül járt utasokon már nem segít, hozzátartozóik minden bizonnyal komoly kártérítésben részesülnek majd. Ennek összege a francia Libération napilap szerint összességében elérheti a 300 millió dollárt. A kártérítés egyébként - a nemzetközi légi fuvarozásra vonatkozó jogszabályok egységesítéséről szóló, 1999-es Montreali Egyezmény szerint - a légitársaságot terheli majd, még akkor is, ha a balesetért nem tehető közvetlenül felelőssé. A francia hatóságok egyébként hivatalosan még nem nyilvánították halottá az eltűnteket, erre – a körülményektől függően – hátrom héten vagy maximum három hónapon belül kerülhet sor.

Ahogy a holttesteknek, úgy a roncsoknak sem lelik egyelőre nyomát. Bár szerdán a brazil hatóságok bejelentették, hogy az eltűnt gép roncsait találták meg a Brazíliához tartozó Fernando de Noronha szigetcsoporttól több száz kilométerre, péntekre kiderült, hogy tévedtek – az ott talált maradványok nem a lezuhant géptől származnak.

Bepörögtek a franciák a brazilokra

A tévedés miatt a francia kormány meglehetősen erős hangot ütött meg a brazil hatóságokkal szemben: szerintük a jövőben különösen óvakodni kell a megalapozatlan kijelentésektől, és nagyobb józansággal kell eljárni ezekben az ügyekben. Egyben utaltak arra, hogy a francia kutatóegységek eddig semmit sem találtak – a tévedésért tehát szerintük kizárólag a brazilok tehetők felelőssé.    

A kutatás mindenesetre tovább folyik: pénteki hírek szerint jelenleg tizenegy brazil és öt francia katonai repülőgép vesz részt az akcióban. Emellett az Egyesült Államok is küldött egy felderítő gépet a tragédia feltételezett helyszínére, ahol hajókkal is keresik az eltűnt gépet.

A katonai egységeknek nem lesz könnyű dolguk, mivel mintegy hatezer négyzetkilométernyi területet kell átfésülniük.

Ráadásul ezen a területen az óceán 3-6 kilométer mély, így még a magából jeleket kibocsátó fekete doboz megtalálása is komoly nehézségekbe ütközhet.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!