Pazarló a társaság működése, miközben a cég vezérei óriási jövedelmekhez jutnak - replikázott Kirk Kerkoriannak a GM egyik nagy részvényesének a tanácsadója. Az autógyár 1,1 milliárd dollárt költ a cégvezetőkre, ők pedig csődközeli helyzetbe juttatták a vállalatot.
Ez egy olyan pont, ahol a megtakarítás mellett a munkavállalók felé is üzenetet küldhet a menedzsment, jelezve azt, hogy ők is áldozatokat hoznak a GM megmentéséért. Erre pedig azért is szükség lenne, mert a legfontosabb autóipari szakszervezet, a UAW nem szívesen egyezik bele a dolgozókat sújtó további költségcsökkentésbe. Az érdekképviseleteknek felelősen kell gondolkodni, és el kell dönteni, hogy engednek, vagy a cég működését veszélyeztetve ragaszkodnak álláspontjukhoz - üzent a másik oldalnak is Jerry York.
Óriási összegeket költ a cég olyan márkákra, mint a benzinfaló járműveiről ismert Hummer, vagy az elmúlt évek folyamatos mélyrepülését produkáló Saab, az eredmények azonban nem igazolják a döntéseket - replikázott tovább York. Hasonlóképpen zsákutcának tartja a japán Isuzuban történt tulajdonszerzést. Ezek az akvizíciók nem szolgálják a vállalat érdekeit, a brandek fenntartása felesleges költségeket jelent, és hosszú távon a vállalat stratégiáját is veszélyezteti.
A cég vezetésének az optimista szólamok helyett szembe kellene nézni azzal, hogy a vállalat krízishelyzetben van, és ennek megfelelően kellene irányítani. A vállalatban 7,8 százalékos tulajdonrésszel rendelkező Kerkorian jobb keze szerint a tavaly év végén bejelentett leépítés és gyárbezárás csak az első lépése lehet a vállalat újjászervezésének, ahhoz, hogy a jelenlegi éles versenyben ismét előnybe kerüljön a GM még ennél is drasztikusabb lépésekre van szükség, mondta York.

A felvetésekre reagálva a GM pénzügyi igazgatója, Fritz Henderson úgy nyilatkozott, hogy a menedzsment és a fő részvényes a leglényegesebb kérdésekben azonos állásponton van. A GM problémáinak megoldása közös cél, és a vezetés a krízis megoldásán dolgozik. A pénzügyi igazgató szerint több lépés is várható a közeljövőben, így például a vállalat mai bejelentése szerint a legfontosabb piacokon több modell árát fogják csökkenteni a közeljövőben.