"A fővárosi közösségi közlekedés finanszírozása 25 éve megoldatlan, mi öt éve nyűglődünk vele. Nem vagyok türelmetlen, de ez az ütemterv kezd értelmetlenné válni a számomra" - jelentette ki a főpolgármester, aki kitért arra, hogy Lázár János kancelláriaminisztert nem érzi kompetensnek Budapest érdekeinek védelmében.
Tarlós István az interjúban elmondta, hogy a BKV 10 milliárddal növelte árbevételét, és öt éve pozitív az üzemi eredménye. Hozzátette: a kormány ugyan átvállalta a cég adósságait, de jövőre 6 milliárddal csökkentenék a támogatást, és ez nem fedezi az eltűnő kamatterhek 3 milliárdja.
Szólt arról, hogy a főváros továbbra sem kap pénzt a HÉV- és a buszjáratok finanszírozására Budapest közigazgatási határán kívül. "Az agglomerációs közlekedés évi 15,9 milliárd forintba kerül, miközben az ebből származó bevétel 4,2 milliárd. A kedvezményes és díjmentes bérletekből származó veszteséggel együtt évente 30 milliárd forint hiányzik a BKV kasszájából. Ez a vita tárgya".
Ilyen új trolikkal utazhatunk Budapesten
Elmondta, hogy ha a kormány nem biztosít forrásokat a 3-as metró felújítására akár állami, akár uniós pénzből, akkor nem lesz felújítva. "Próbálja meg a kancelláriaminiszter annyiból működtetni a BKV-t, amennyit erre nekünk adnak. Ha sikerül, akkor ő nyert. Ha nem, akkor valakinek mondania kellene valamit". A főpolgármester megjegyezte ugyanakkor, hogy Orbán Viktor ígéretet tett neki arra: a fővárosi cégek legalább 2019-ig önkormányzati kézben maradnak.
MTI