A városvezető biztatónak nevezte, hogy a kormány szinte a főváros álláspontjáéval azonosan ítélte meg a helyzetet, s jelezte, hogy a kormány szeptemberi határidőt tűzött ki a végleges döntésre.
A behajtási díj pótlásáról szólva jelezte, hogy vannak olyan - meg nem nevezett - lehetőségek, amelyeket kizártak, s hasonlóan vélekednek a rendelkezésre álló alternatívák preferenciasorrendjéről.
"Úgy gondolom, hogy a kormányülésen hallottak alapján nem lesz nehéz megállapodni" - szögezte le Tarlós István, hozzátéve, hogy nagyon jó hangulatú, egyértelműen előremutató tárgyalást folytattak.
A BKV hosszú távú finanszírozásáról szóló megállapodást április végén kötötte meg a kormány és a főváros. A dokumentum – több más elem mellett – tartalmazta a behajtási díj budapesti bevezetését, azonban az Országgyűlés július elején leszavazta az annak lehetőségét megteremtő törvénymódosítást.
Korábban a főpolgármester többször is világossá tette, hogy nem ragaszkodik a dugódíj bevezetéséhez, arról a kormány és a főváros közötti megállapodásnak csupán egyetlen pontja rendelkezik, s eredetileg azt az előző városvezetés vállalta a 4-es metró uniós támogatásának kötelező feltételeként.
A városvezető korábban leszögezte azt is, hogy a megállapodás többi eleme érintetlen marad, s személy szerint az iparűzési adó áthangolását tartaná a legjobb megoldásnak a dugódíj pótlására, mert az sem a vállalkozói szférát, sem a lakosságot nem érintené negatívan.
MTI