A nemzetközi médiakutató cég felmérte, hogy az év első felében a hirdetők összességében 0,3 százalékkal 73 milliárd dollárra csökkentették a reklámkiadásaikat a tavalyi első félévhez képest. Az összes amerikai reklámkiadás egyharmadát adó ötven cég jelentősen megkurtította hirdetési költségvetését.
A legnagyobb mértékben az év első felében az internetes, vonali hirdetések piaca nőtt, 17,7 százalékkal 5,52 milliárd dollárra. Ezzel az internet messze megelőzi a többi reklámhordozó növekedését: a fogyasztói magazinokban 6,9 százalékkal 11,5 milliárd dollárra, az utcai reklámfelületeken 3,6 százalékkal 1,9 milliárd dollárra, a kábeltévékben 2,8 százalékkal 8,38 milliárd dollárra emelkedett a reklámkiadás.
Eközben csökkent a televíziókban, a rádiókban és a nyomtatott sajtóban közzétett reklámokra fordított összeg. A különböző televíziós reklámok 3,6-5,4 százalékkal estek vissza, 21 milliárd dollárra. A sajtóban megjelenő reklámokra 5,7 százalékkal kevesebbet, 11 milliárd dollárt fordítottak a hirdetők, rádiós hirdetésekre 2,7 százalékkal kevesebbet, 5,14 milliárd dollárt költöttek.
Mindazonáltal még mindig a nemzeti televíziós csatornahálózat vezet a reklámpiacon: a reklámkiadások 32,8 százalékát szerezte meg az első félévben, majd 20 százalékkal a magazinok következnek, a lapok részesedése 17,8 százalékos, a helyi televízióké 10,8 százalékos, az interneté 7,6 százalékos, a rádióké pedig 7,1 százalékos volt.