A 3 milliárd dolláros beruházással két éven belül óránként akár 75 ezer utas átkelése lesz biztosított néhány perc alatt a Boszporusz két partja között. A több kilométeren 50 méterrel a földfelszín, illetve a tengerfenék alatt futó alagutat megerősített szerkezet révén "földrengésállóvá" építették.
A Marmaray projekt keretében épült alagútnak már 2008-ban el kellett volna készülnie. Ugyanakkor építői szerint egy ilyen alagút már az egykori török szultánok álma volt, így a teljes késés ennél is több, legalább 150 év.
A 30 kilométeres Boszporusz két partját Isztambulnál két függőhíd íveli át, az első, 1074 méter hosszú Bogaziçi (Boszporusz I), vagy Atatürk-híd Török Köztársaság megalapításának 50 éves évfordulójára, 1973-ban készült el. A másik, Fatih Sultan Mehmed (Bosporusz II) híd mintegy 5 km-rel északabbra 1988-ban épült, 1090 méter hosszú.
MTI