2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az idei év első hazai újautó-statisztikája alapján valóban lassult a piac, ahogy azt iparági szakértők korábban már megjósolták, bár a növekedés még mindig két számjegyű.

Az idén januárban 4898 darab új személygépkocsi került forgalomba, amely 11,1 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit. Bár ez a bővülés még mindig impozáns, mindössze fele a tavaly januári és az éves összesített volumenbővülésnek is – derült ki a Jato Dynamics statisztikájából.

A márkák versenyében – csak a személyautókat nézve – a Skoda vezet 632 eladott kocsival, őt 5 darabbal (!) lemaradva követi az Opel, a harmadik a Ford (555) és a Suzuki (389).

A típusok között nem meglepő módon megint az Octavia nyitott a legjobban. Bár még csak egy hónapon vagyunk túl, előnye már most akkora (343 darab a második helyen álló 269-hez képest), hogy nem lennénk meglepve, ha 2014-hez hasonlóan az idén is végig vezetné a toplistát. A második helyen nagy kedvencünk a Suzuki Swift végzett, amely azért érdekes, mert tavaly csak a 7. helyet tudta megszerezni, ami azt mutatta, hogy a modell már nem azt jelenti a magyaroknak, mint a válság előtt.

Őket követi a nagy német triumvirátus, a Golf, a Focus és az Astra, majd a Skoda Rapid és a Fiat 500. A Fiat 500 idei és tavalyi szereplése felveti annak kérdését, hogy ezek az itthon forgalomba helyezett autók biztosan a magyar utakat koptatják-e majd. A top 10-ben szerepel még a Corsa, a Qashquai és a Duster is.

A magyar piacot továbbra is a céges eladások uralják 81 százalékkal, bár ennek a statisztikának a vásárlói szokásokra nézve nem sok jelentőségük van, hiszen mint azt a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének tavalyi adataiból tudjuk, a 10 darabnál nagyobb flották a teljes eladások mindössze 12 százalékát teszik ki, tehát sok magánhasználatú autó csak adóoptimalizálás céljából kerül cégnévre.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!