2p

Az üdítőitalok piacának második legnagyobb szereplője, a PepsiCo a játékfilmekben történő termékelhelyezés terén minden más márkát maga mögé utasított 2004-ben, és így elnyerte az iparág "Oscar-díját".

A Brandchannel tanácsadó cég termékelhelyezésekkel foglalkozó üzletága a Pepsi és a Mountain Dew gyártójának adta a szakmai "Oscart", miután az az amerikai filmek toplistás alkotásainak egyötödében szerepeltette termékeit. A "Dodgeball"-hoz ("Kidobós") hasonló kasszasikerekben való szerepléssel a Pepsi a Coca-Colát, a Motorolát és a Nike-t is maga mögé utasította.

[ajanlo=90][igazitas=left/] A termékelhelyezés virágzó iparág, amelynek térhódítása Spielberg klasszikusával, az ET-vel kezdődött: ott a főszereplő földönkívüli elfogyasztja a Hershey által gyártott Reese's Pieces nevű édességet - ennek hatására a termék forgalma ugrásszerűen megnőtt. Manapság a fogyasztói cikkek gyártói rengeteget fizetnek azért, hogy termékük szerepeljen azon a hirdetőtáblán, amelynek egy sikerfilmben autó ütközik, vagy akár maga James Bond vegye kézbe azokat.

Kimutatható eredményt azonban leginkább akkor hoznak egy termék forgalmában, amikor az még újnak számít. A márka erősítésére gyakorolt hatást nehezebb számokban kifejezni. Erre jó példa az Apple esete, amely húsz évnyi termékelhelyezés (Star Trek, Garfield sorozat) után életmű díjat kapott a Brandcameótól, piaci részesedése azonban továbbra is megmaradt a szerény két százaléknál.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!