2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az üdítőitalok piacának második legnagyobb szereplője, a PepsiCo a játékfilmekben történő termékelhelyezés terén minden más márkát maga mögé utasított 2004-ben, és így elnyerte az iparág "Oscar-díját".

A Brandchannel tanácsadó cég termékelhelyezésekkel foglalkozó üzletága a Pepsi és a Mountain Dew gyártójának adta a szakmai "Oscart", miután az az amerikai filmek toplistás alkotásainak egyötödében szerepeltette termékeit. A "Dodgeball"-hoz ("Kidobós") hasonló kasszasikerekben való szerepléssel a Pepsi a Coca-Colát, a Motorolát és a Nike-t is maga mögé utasította.

[ajanlo=90][igazitas=left/] A termékelhelyezés virágzó iparág, amelynek térhódítása Spielberg klasszikusával, az ET-vel kezdődött: ott a főszereplő földönkívüli elfogyasztja a Hershey által gyártott Reese's Pieces nevű édességet - ennek hatására a termék forgalma ugrásszerűen megnőtt. Manapság a fogyasztói cikkek gyártói rengeteget fizetnek azért, hogy termékük szerepeljen azon a hirdetőtáblán, amelynek egy sikerfilmben autó ütközik, vagy akár maga James Bond vegye kézbe azokat.

Kimutatható eredményt azonban leginkább akkor hoznak egy termék forgalmában, amikor az még újnak számít. A márka erősítésére gyakorolt hatást nehezebb számokban kifejezni. Erre jó példa az Apple esete, amely húsz évnyi termékelhelyezés (Star Trek, Garfield sorozat) után életmű díjat kapott a Brandcameótól, piaci részesedése azonban továbbra is megmaradt a szerény két százaléknál.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!