A Brandchannel tanácsadó cég termékelhelyezésekkel foglalkozó üzletága a Pepsi és a Mountain Dew gyártójának adta a szakmai "Oscart", miután az az amerikai filmek toplistás alkotásainak egyötödében szerepeltette termékeit. A "Dodgeball"-hoz ("Kidobós") hasonló kasszasikerekben való szerepléssel a Pepsi a Coca-Colát, a Motorolát és a Nike-t is maga mögé utasította.
[ajanlo=90][igazitas=left/] A termékelhelyezés virágzó iparág, amelynek térhódítása Spielberg klasszikusával, az ET-vel kezdődött: ott a főszereplő földönkívüli elfogyasztja a Hershey által gyártott Reese's Pieces nevű édességet - ennek hatására a termék forgalma ugrásszerűen megnőtt. Manapság a fogyasztói cikkek gyártói rengeteget fizetnek azért, hogy termékük szerepeljen azon a hirdetőtáblán, amelynek egy sikerfilmben autó ütközik, vagy akár maga James Bond vegye kézbe azokat.
Kimutatható eredményt azonban leginkább akkor hoznak egy termék forgalmában, amikor az még újnak számít. A márka erősítésére gyakorolt hatást nehezebb számokban kifejezni. Erre jó példa az Apple esete, amely húsz évnyi termékelhelyezés (Star Trek, Garfield sorozat) után életmű díjat kapott a Brandcameótól, piaci részesedése azonban továbbra is megmaradt a szerény két százaléknál.
Menedzsment Fórum
Termékelhelyezésben a Pepsi a világelső
Az üdítőitalok piacának második legnagyobb szereplője, a PepsiCo a játékfilmekben történő termékelhelyezés terén minden más márkát maga mögé utasított 2004-ben, és így elnyerte az iparág "Oscar-díját".