Az OFE elsősorban azt kifogásolja, hogy a Zepter áruvásárlási szerződése az áruvásárlási kölcsönkérelemtől függetlenül is érvényes, így a vásárlóknak abban az esetben is ki kell fizetniük a terméket, ha kölcsönkérelmüket elutasították.
A jellemzően termékbemutatókon értékesítő Zepter annak tudatában köti ki ezeket a szerződési feltételeket, hogy célközönsége - a főként alacsony nyugdíjjal és jövedelemmel rendelkező fogyasztók - az áruvásárlási kölcsön lehetősége nélkül meg sem kötötték volna szerződésüket - hangsúlyozzák az egyesület közleményében.
Kiemelik: a vállalat még arra az esetre is kizárta felelősségét, ha a hitel ügyintézésénél közreműködött. Az egyesület álláspontja szerint ugyancsak tisztességtelen a Zepter szerződésszegésre vonatkozó, túlzott mértékű kötbért megállapító szerződési feltétele. A fogyasztókat ugyanis aligha terhelheti felelősség a megígért kölcsön elmaradása esetén - mutatnak rá az OFE tájékoztatásában.
Szintén elfogadhatatlannak tartják, hogy a Zepter abban az esetben is jogosult elállni a szerződéstől, ha a fogyasztó három egymást követő részletet nem fizet meg, ilyenkor a vevőknek a teljes vételár után számított 25 százalékos kötbért kell fizetniük.