8. Mindig egyeztessen időpontot a következő találkozóhoz
Sose álljon föl egy megbeszélésről anélkül, hogy a következő találkozót be ne írnák a naptárba, különben lehet, hogy soha többé nem látja az ügyfelét. Ők meetingről meetingre élnek, egyszerre túl sok projekttel zsonglőrködnek.
Minél tovább tart egy új találkozót megbeszélni, annál halványabb lesz a lelkesedésük az Ön ajánlata iránt. Érdemes mindenképp bevésni a következő találkozót most a naptárba, még ha az csak egy telefonhívás is.
9. Mindig elemezze az üzleti megbeszéléseit
Csak ez garantálhatja, hogy Ön egyre jobb legyen. Tegye fel magának a következő kérdéseket:
a) mi ment jól?
b) milyen problémákba ütköztem?
c) mit kell megváltoztatnom legközelebbre, hogy még eredményesebb legyek?
Ez az egyetlen és a legjobb mód arra, hogy fejlődjön. Az értékesítés óriási élmény, remek tapasztalat: az ügyfelek változnak, a piacok mozognak, az Ön ajánlata is mindig más, és szakmailag is egyre jobb. Önnek folyamatosan kell tehát fejlődnie, különben hamar a lejtőn találja magát.
10. Változtasson a hozzáállásán
Semmiképp se hibáztassa a gazdaságot vagy bármi mást a problémáiért. Önnek rengeted tényezőre van befolyása. Minden keményebb értékesítési helyzetet ezzel a hozzáállással közelítsen meg: 'hogyan lehetne', 'mit tudnánk elérni'. Ha elakad, tartson egy brainstormingot barátaival vagy kollégáival.
Az értékesítési eredményéért Önnek 100 százalékos felelősséget kell vállalnia, és folyamatosan keresnie kell azokat a kreatív megoldásokat, amik cégét a következő szintre emelhetik.
Jill Konrath és Wolf Gábor
Jill Konrath a www.SellingtoBigCompanies.com alapítója, kisvállalatoknak segít abban, hogy nagy cégektől nyerjenek el megrendeléseket. Jill 15 éve dolgozik mint sikeres értékesítési tanácsadó.
--------------------------------------------------
Forrás:
Marketing Magazin
- ingyenes marketing tippek és tanulmányok kis- és középvállalatoknak
--------------------------------------------------
Tíz tipp a sikeres értékesítéshez
Az értékesítési munkának rossz hírneve van, ez a tevékenység mégis elengedhetetlen minden sikeres vállalkozás számára. Hogyan válhatunk ügynökből tanácsadóvá, hogy ügyfeleinket jobban segíthessük és így több megrendelést szerezzünk magunknak?