2p

Az internet egyik emblematikus cége, a Yahoo a héten ünnepli tízéves fennállását. A két egyetemista által alapított vállalkozás mára globálisan is meghatározó szereplővé vált, túlélve dotcom-válságot és konkurenciát.

A portál jelentős változásokon ment keresztül, mióta a két stanfordi diák, David Filo és Jerry Yang megalapították. Az eleinte saját kedvenc oldalaik nyilvántartására létrehozott lista hamar népszerűvé vált, és a két alapító meglátta a benne rejlő üzleti lehetőséget.

[ajanlo=90][igazitas=left/] Az eredetileg "Jerry's Guide to the World Wide Web" néven futó oldalnak a céges keresztségben a Yahoo becenevet adták, mert találónak érezték a szótár meghatározását: eszerint a kifejezés durva, tapintatlan és faragatlan személyt jelöl, írja a BBC News. Azóta tudjuk, a faragatlanság és az üzleti érzék nem zárja ki egymást. A két egyetemista társ 1995 tavaszán meggyőzte a Sequoia Capital nevű kockázati tőkebefektető céget, amelynek korábban az Apple-ben és a Ciscoban is voltak érdekeltségei, hogy kétmillió dollárral segítse a cég indulását.

Ma az internetes vállalat 7 600 alkalmazottat foglalkoztat, és kitart a dotcom kultúra jelmondatának számító "dolgozz keményen, játssz keményen " szlogen mellett. A Yahoo ennek köszönhetően egyike lett azon kevés cégeknek, amelyek túlélték a dotcom-válságot, bár jelenleg is éles konkurenciaharcot vív többek között a Google-lal, az MSN-nel és az AOL-lel.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!