A portál jelentős változásokon ment keresztül, mióta a két stanfordi diák, David Filo és Jerry Yang megalapították. Az eleinte saját kedvenc oldalaik nyilvántartására létrehozott lista hamar népszerűvé vált, és a két alapító meglátta a benne rejlő üzleti lehetőséget.
[ajanlo=90][igazitas=left/] Az eredetileg "Jerry's Guide to the World Wide Web" néven futó oldalnak a céges keresztségben a Yahoo becenevet adták, mert találónak érezték a szótár meghatározását: eszerint a kifejezés durva, tapintatlan és faragatlan személyt jelöl, írja a BBC News. Azóta tudjuk, a faragatlanság és az üzleti érzék nem zárja ki egymást. A két egyetemista társ 1995 tavaszán meggyőzte a Sequoia Capital nevű kockázati tőkebefektető céget, amelynek korábban az Apple-ben és a Ciscoban is voltak érdekeltségei, hogy kétmillió dollárral segítse a cég indulását.
Ma az internetes vállalat 7 600 alkalmazottat foglalkoztat, és kitart a dotcom kultúra jelmondatának számító "dolgozz keményen, játssz keményen " szlogen mellett. A Yahoo ennek köszönhetően egyike lett azon kevés cégeknek, amelyek túlélték a dotcom-válságot, bár jelenleg is éles konkurenciaharcot vív többek között a Google-lal, az MSN-nel és az AOL-lel.
Menedzsment Fórum
Tízéves születésnapját ünnepli a Yahoo
Az internet egyik emblematikus cége, a Yahoo a héten ünnepli tízéves fennállását. A két egyetemista által alapított vállalkozás mára globálisan is meghatározó szereplővé vált, túlélve dotcom-válságot és konkurenciát.