A PSZÁF kötelezte a biztosítót, hogy üzleti információs, ellenőrzési és adatfeldolgozási rendszerét úgy alakítsa ki, hogy a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) és egyéb üzleti tevékenysége során mindenkor a jogszabályoknak megfelelően tudjon eljárni, s az informatika terén csökkenjenek működési kockázatai, derül ki a felügyelet mfor.hu-hoz eljuttatott közleményéből.
A biztosító 2010. november 1-jéig köteles írásban beszámolni a PSZÁF-nak a díjhátralékos szerződések megfelelő kezelésére, a kártörténeti igazolások jogszerű – időben történő – kiadására, a díjnemfizetés miatti megszűnésről való ügyfél-tájékoztatásra, a jogszabályoknak és a biztosító díjtarifájának megfelelő gépjárműflották állományba vételére, a szerződések létrejöttével kapcsolatos jogszabályok betartására, illetve a kgfb-szerződések fennállását tanúsító igazolóeszközök helyes tartalmára vonatkozóan tett intézkedéseiről.
December 1-jéig kell a Groupama Biztosítónak számot adni arról, hogy milyen intézkedéseket tett a befektetési egységekhez kötött életbiztosításokhoz kapcsolódó hozamgarancia biztosítékainak megteremtése, a Felügyelet által megfelelően ellenőrizhető nyilvántartási és adatszolgáltatási rendszer kialakítása, a számviteli jogszabályoknak való maradéktalan megfelelés, a kgfb tételes függőkár-tartalék minden vonatkozásban maradéktalanul jogszabályszerű képzése, képzésének alátámasztása és felülvizsgálata, a biztosításközvetítői nyilvántartás jogszabályszerű vezetése, a kiszervezési szerződésekkel kapcsolatos bejelentési kötelezettség betartása, illetve az informatikai és ellenőrzési rendszer átalakítása érdekében.
A PSZÁF külön eljárásban vizsgálja azt, hogy a biztosító tevékenysége fogyasztóvédelmi szempontból megfelel-e a jogszabályi előírásoknak.
A biztosító tudomásul vette a felügyelet kérését, és ennek megfelelően fejleszti tovább gyakorlatát, melynek során az előírt határidőket betartja, reagált közleményben a Groupama. A feltárt problémák a korábbi informatikai rendszerek integrációjából, valamint azok átalakításából, fejlesztéséből erednek, melyek megoldásán a biztosító szakemberei a PSZÁF állásfoglalásától függetlenül már dolgoznak. A működési problémákból az ügyfeleknek nem származik kára, hiszen azok a napi működést nem veszélyeztetik, állítja a társaság.
mfor.hu