3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Tízpontos programot fogalmazott meg a Volán-társaságokat leginkább érintő problémákról a Közlekedési Munkástanácsok Szövetsége (KMSZ); javaslataikat a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumot irányító Fellegi Tamáshoz hétfőn jutatták el - közölte a szövetség

Az érdekvédők a jelenlegi tulajdonosi szerkezetben megszüntetnék a Volán-társaságoknál működő igazgatóságokat és négy-öt főre csökkentenék a felügyelő bizottságokat. Javasolják, hogy a Volán-portfólió közvetlenül a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumhoz tartozzon, mert szerintük így megszűnne a szakhatósági és tulajdonosi funkció kettőssége és különállása - áll a közleményükben.

A szövetség emlékeztetett rá, hogy a Volán szakszervezetek és a munkaadói szövetség (KKVSZ) bértárgyalásai idén nem vezettek eredményre, ezért a bértárgyalások folytatását javasolják. A jövőben azt szeretnék, ha az egyeztetéseken a szaktárca és a tulajdonos - az MNV Zrt. - is részt venne.

Nagyobb hangsúlyt kívánnak fordítani a Volán-cégek humánerőforrás gazdálkodására és a belső munkaerő mobilitásra. Azt szeretnék elérni, hogy következetesen alkalmazzák a pályáztatási rendszereket, a foglalkoztatási és munkaügyi kérdéseket pedig egyértelműen rögzítsék a Kollektív Szerződésekben.

Az érdekvédők megjegyzik: a gépkocsivezetők foglalkoztatását részletezi ugyan a közúti közlekedésről szóló törvény, de szerintük rendezni kell a munkaidőt, a pihenő- és a rendelkezésre-állási időt, valamint a korkedvezményt.

Indítványozzák az alvállalkozói-rendszer felülvizsgálatát is, ugyanis az eddigi tapasztalatok és a gazdasági mutatók nem igazolták az alvállalkozói-kör eredményességét, ezért nem tartják indokoltnak a rendszer további fenntartását - jelentette ki a szövetség.

Egységesítenék és koordinálnák a buszbeszerzést; mint megfogalmazták így költségeket takaríthatnának meg, és támogatni tudnák a magyar buszgyártást is. A koordinációval és tipizálással a számtalan járműtípus alkatrészellátási problémái is megoldódnának.

Az állami szerepvállalás mellett a megyei és városi önkormányzatokat is érdekeltté tennék a Volán-társaságok működésében. Aránytalannak tartják, hogy a városi közlekedésre jutó 35 milliárd forint normatív támogatásból 32 milliárd forint a BKV-nak jut.

Közleményükben kérik a közösségi közlekedés átalakításáról múlt év augusztusában hozott kormányrendelet visszavonását. Erőltetettnek és mesterkéltnek tartják a regionalitással kapcsolatos döntést, mert "a kormányrendelet nélkülözi a gyakorlat és elmélet egységét".

A tízpontos javaslatcsomagról a munkástanács a Volán-társaságcsoport ágazati szakszervezeteinek bevonásával folytatna egyeztetést a szaktárcával.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!