3p

Tízpontos programot fogalmazott meg a Volán-társaságokat leginkább érintő problémákról a Közlekedési Munkástanácsok Szövetsége (KMSZ); javaslataikat a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumot irányító Fellegi Tamáshoz hétfőn jutatták el - közölte a szövetség

Az érdekvédők a jelenlegi tulajdonosi szerkezetben megszüntetnék a Volán-társaságoknál működő igazgatóságokat és négy-öt főre csökkentenék a felügyelő bizottságokat. Javasolják, hogy a Volán-portfólió közvetlenül a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumhoz tartozzon, mert szerintük így megszűnne a szakhatósági és tulajdonosi funkció kettőssége és különállása - áll a közleményükben.

A szövetség emlékeztetett rá, hogy a Volán szakszervezetek és a munkaadói szövetség (KKVSZ) bértárgyalásai idén nem vezettek eredményre, ezért a bértárgyalások folytatását javasolják. A jövőben azt szeretnék, ha az egyeztetéseken a szaktárca és a tulajdonos - az MNV Zrt. - is részt venne.

Nagyobb hangsúlyt kívánnak fordítani a Volán-cégek humánerőforrás gazdálkodására és a belső munkaerő mobilitásra. Azt szeretnék elérni, hogy következetesen alkalmazzák a pályáztatási rendszereket, a foglalkoztatási és munkaügyi kérdéseket pedig egyértelműen rögzítsék a Kollektív Szerződésekben.

Az érdekvédők megjegyzik: a gépkocsivezetők foglalkoztatását részletezi ugyan a közúti közlekedésről szóló törvény, de szerintük rendezni kell a munkaidőt, a pihenő- és a rendelkezésre-állási időt, valamint a korkedvezményt.

Indítványozzák az alvállalkozói-rendszer felülvizsgálatát is, ugyanis az eddigi tapasztalatok és a gazdasági mutatók nem igazolták az alvállalkozói-kör eredményességét, ezért nem tartják indokoltnak a rendszer további fenntartását - jelentette ki a szövetség.

Egységesítenék és koordinálnák a buszbeszerzést; mint megfogalmazták így költségeket takaríthatnának meg, és támogatni tudnák a magyar buszgyártást is. A koordinációval és tipizálással a számtalan járműtípus alkatrészellátási problémái is megoldódnának.

Az állami szerepvállalás mellett a megyei és városi önkormányzatokat is érdekeltté tennék a Volán-társaságok működésében. Aránytalannak tartják, hogy a városi közlekedésre jutó 35 milliárd forint normatív támogatásból 32 milliárd forint a BKV-nak jut.

Közleményükben kérik a közösségi közlekedés átalakításáról múlt év augusztusában hozott kormányrendelet visszavonását. Erőltetettnek és mesterkéltnek tartják a regionalitással kapcsolatos döntést, mert "a kormányrendelet nélkülözi a gyakorlat és elmélet egységét".

A tízpontos javaslatcsomagról a munkástanács a Volán-társaságcsoport ágazati szakszervezeteinek bevonásával folytatna egyeztetést a szaktárcával.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!