2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az idei karácsonyi szezon trendfordulót hozhat a játékpiacon. Érezhetően nőtt a kereslet a hagyományos és kreatív játékok iránt a szórakoztatóelektronikai és pc-piac rovására . Az általános tapasztalat az, hogy idén a minőségi (következésképp drágább) játékok fogynak. A fogyasztóvédelmi ellenőrzések alapján ezt a legkisebbek esetében a jogos óvatosság is indokolhatja - írja a Napi Gazdaság.

A hagyományos játékpiac forgalmát erősen gyengíti a mobiltelefónia, a cd-k és mp3- vagy dvd-lejátszók értékesítése. A játékgyártóknak és -nagykereskedőknek a szórakoztatóelektronikai iparral kell versengeniük, az idén azonban úgy tűnik, nem esélytelenül teszik ezt. Minél idősebb a gyerek, annál valószínűbb, hogy ebből a szegmensből kerül ajándék a fa alá. Talán az évközi sulinetes számítógépes őrületnek köszönhetően trendforduló bontakozhat ki, érezhetően megnőtt a hagyományos játékok iránti igény.

Meglepően nagy a kereslet például a textilbabák és a társasjátékok iránt, piaci szereplők úgy vélik, hogy a szülők egy része idén a közös játékkal eltöltött idővel is megajándékozza gyermekét. Gyaraki József, a Regio Kereskedelmi Kft. játék-nagykereskedelmi cég ügyvezető igazgatója 35 milliárd forintosra becsüli a hagyományos játékpiacot. Mint mondta, kínálat és kapacitás van, a nagykereskedők ilyenkor a lehető legjobban felkészülnek és a szokottnál is jobban figyelnek a vásárlókra. Van keresnivalójuk a piacon, ugyanis nagyobb tapasztalattal és szakértelemmel rendelkeznek a játékokról, mint a hipermarketek.

Az ágazat jelentősen átalakult az utóbbi évtizedben, a gyártók és a kereskedők egyre fiatalabb korosztályra koncentrálnak. Piaci szereplők szerint míg tíz évvel ezelőtt egy gyerek a korának megfelelő építőjátékot kapott, ma már megszólják azt a családot, ahol kisautót, vagy puzzle-t hoz a Jézuska. A gyártók és kereskedők azon törik a fejüket, hogyan lehetne közös reklámkampányt indítani a hagyományos játékok népszerűsítésére márkák és cégek kiemelése nélkül. A kereskedők minden erejüket arra fordítják, hogy visszacsábítsák a vevőket - számol be a Napi Gazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!