A hagyományos játékpiac forgalmát erősen gyengíti a mobiltelefónia, a cd-k és mp3- vagy dvd-lejátszók értékesítése. A játékgyártóknak és -nagykereskedőknek a szórakoztatóelektronikai iparral kell versengeniük, az idén azonban úgy tűnik, nem esélytelenül teszik ezt. Minél idősebb a gyerek, annál valószínűbb, hogy ebből a szegmensből kerül ajándék a fa alá. Talán az évközi sulinetes számítógépes őrületnek köszönhetően trendforduló bontakozhat ki, érezhetően megnőtt a hagyományos játékok iránti igény.
Meglepően nagy a kereslet például a textilbabák és a társasjátékok iránt, piaci szereplők úgy vélik, hogy a szülők egy része idén a közös játékkal eltöltött idővel is megajándékozza gyermekét. Gyaraki József, a Regio Kereskedelmi Kft. játék-nagykereskedelmi cég ügyvezető igazgatója 35 milliárd forintosra becsüli a hagyományos játékpiacot. Mint mondta, kínálat és kapacitás van, a nagykereskedők ilyenkor a lehető legjobban felkészülnek és a szokottnál is jobban figyelnek a vásárlókra. Van keresnivalójuk a piacon, ugyanis nagyobb tapasztalattal és szakértelemmel rendelkeznek a játékokról, mint a hipermarketek.
Az ágazat jelentősen átalakult az utóbbi évtizedben, a gyártók és a kereskedők egyre fiatalabb korosztályra koncentrálnak. Piaci szereplők szerint míg tíz évvel ezelőtt egy gyerek a korának megfelelő építőjátékot kapott, ma már megszólják azt a családot, ahol kisautót, vagy puzzle-t hoz a Jézuska. A gyártók és kereskedők azon törik a fejüket, hogyan lehetne közös reklámkampányt indítani a hagyományos játékok népszerűsítésére márkák és cégek kiemelése nélkül. A kereskedők minden erejüket arra fordítják, hogy visszacsábítsák a vevőket - számol be a Napi Gazdaság.