A Magyar Hanglemezkiadók Szövetségének (Mahasz) legfrissebb adatai szerint 2004-ben hatmillióról 7,64 millióra nőtt a kiskereskedelmi forgalomban értékesített műsoros CD-k száma. A növekedés egyértelműen a hipermarketekben dömpingáron kínált hanghordozóknak köszönhető. Ugyanakkor az alacsonyabb árak miatt a piac több mint két milliárd forinttal zsugorodott.
Musinger Ágnes, a Mahasz ügyvezető igazgatója a Világgazdaságnak elmondta, a hanglemezboltok visszaszorulásával mára a hipermarketekben talál gazdára a lemezek túlnyomó része. A CD-k mellett, amelyek között számos megtévesztő külsejű, vagy tisztázatlan eredetű példány található, a hipermarketek egyre nagyobb számban árulnak DVD-ket is dömpingárakon.
Kapcsolódó anyag:
A DVD menti meg a kiadókat
Több mint kétmilliárddal csökkent a műsoros CD-k piaca
Bár 30 százalékkal nőtt az értékesített műsoros CD-k száma, a lemezpiac kiskereskedelmi fogyasztói áron számított értéke több mint kétmilliárd forinttal, 12,3 milliárdra csökkent a 2003-as 14,7 milliárdról, írja a Világgazdaság.