1p

Bár 30 százalékkal nőtt az értékesített műsoros CD-k száma, a lemezpiac kiskereskedelmi fogyasztói áron számított értéke több mint kétmilliárd forinttal, 12,3 milliárdra csökkent a 2003-as 14,7 milliárdról, írja a Világgazdaság.

A Magyar Hanglemezkiadók Szövetségének (Mahasz) legfrissebb adatai szerint 2004-ben hatmillióról 7,64 millióra nőtt a kiskereskedelmi forgalomban értékesített műsoros CD-k száma. A növekedés egyértelműen a hipermarketekben dömpingáron kínált hanghordozóknak köszönhető. Ugyanakkor az alacsonyabb árak miatt a piac több mint két milliárd forinttal zsugorodott.

Musinger Ágnes, a Mahasz ügyvezető igazgatója a Világgazdaságnak elmondta, a hanglemezboltok visszaszorulásával mára a hipermarketekben talál gazdára a lemezek túlnyomó része. A CD-k mellett, amelyek között számos megtévesztő külsejű, vagy tisztázatlan eredetű példány található, a hipermarketek egyre nagyobb számban árulnak DVD-ket is dömpingárakon.

Kapcsolódó anyag:
A DVD menti meg a kiadókat

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!