A diszkont légitársaság nettó nyeresége a december 31-vel végződő negyedévben 35 millió euró volt, míg ugyanez egy évvel korábban elérte a 47,5 millió eurót. Az adatok még így is felülmúlták az elemzők várakozásait. A Ryanair pedig továbbra is kitart azon véleménye mellett, hogy hosszú távon a sorra csődöt jelentő versenytársak biztosítják a társaság profitjának növekedését.
[ajanlo=90][igazitas=left/] A dublini székhelyű légitársaság vezérigazgatója a BBC-nek a Volare, a Vbird és az Air Polonia esetét említette példaképpen, hozzátéve, hogy az olasz Alitalia és a skandináv SAS is veszteséges volt az elmúlt időszakban. Más társaságok pedig, mint amilyen a Hapag Lloyd Express, a MyTravel Lite és a Basiq Air, jelentős kapacitáscsökkentést jelentettek be.
A vezérigazgató szerint nem átmeneti jelenségről van szó, vagyis a csökkenésért nem az olajárak, hanem a piaci változások okolhatók, melyek során az olcsó légitársaságok az előretörtek. A Ryanair által szállított utasok száma a harmadik negyedévben 13 százalékkal 6,9 millióra nőtt, amely az árbevételt 15 százalékkal 294,4 millió euróra növelte.
Menedzsment Fórum
Több mint negyedével csökkent a Ryanair nyeresége
A legnagyobb európai fapados, a Ryanair az elmúlt negyedévre 26 százalékos profitcsökkenést jelentett, melynek okaként a jegyárak csökkentését és az üzemanyag árának növekedését jelölte meg, írja a BBC News.