3p

Egy év alatt megtöbbszöröződött az MMS-használat elterjedtsége a 15 év feletti lakosság körében, az SMS-hez hasonló sikerre azonban még várni kell - olvasható a BellResearch által éves rendszerességgel elkészített Magyar Infokommunikációs Jelentésben.

Egy év alatt megtöbbszöröződött az MMS-használat elterjedtsége a 15 év feletti lakosság körében, az SMS-hez hasonló sikerre azonban még várni kell – olvasható a BellResearch által éves rendszerességgel elkészített Magyar Infokommunikációs Jelentésben.

Az elmúlt évben jelentős mértékben növekedett az MMS-üzenetek kezelésére alkalmas mobiltelefon-készülékkel rendelkező és e funkciót használó 15 éves vagy idősebb lakosok aránya. Az egy évvel korábban mért adatokhoz viszonyítva 2004 nyarára az MMS-képes telefonok penetrációja a vizsgált körben 2,4-ről 8,3 százalékra nőtt, így a Jelentés legutóbbi lakossági adatfelvételének időpontjában hozzávetőlegesen 710 ezer darab MMS-képes mobiltelefon volt az egyéni felhasználók tulajdonában.


MMS-használat a mobiltelefonnal rendelkező hazai lakosok körében

Az infrastrukturális ellátottság jelentős javulása mellett – kisebb arányban – a technológia használóinak aránya is növekedett: míg 2003-ban minden harmadik, MMS-képes telefonnal rendelkező lakos vette igénybe ezt a funkciót, egy évvel később már a megfelelő készülékkel rendelkezők közel kétötöde [37%] küldött vagy fogadott multimédiás üzenetet. A készülékszám és a használati arány emelkedésével az MMS-ezők száma 12 hónap alatt közel megnégyszereződött, a hazai mobilozók 5 százalékát teszi ki, ami mintegy 260 ezer felhasználót jelent.

Ugyanakkor az MMS-üzenetek forgalma egyelőre igen csekélynek mondható, a felhasználók többsége havonta legfeljebb 10 darab MMS-t küld. Ez pedig összességében a teljes lakossági mobilkiadások csupán 1 százalékát jelenti – mutatnak rá a BellResearch elemzői.

A használat nagyarányú növekedése és a szolgáltatók reklámkampányai ellenére nem valószínű, hogy a közeljövőben az MMS megközelítheti az SMS népszerűségét, vagy elérheti az SMS-forgalom nagyságát akár az üzenetek száma, akár az árbevétel tekintetében. Rövid szöveges üzenetet a mobilozók 70 százaléka, mintegy 3,7 millió honfitársunk szokott küldeni, a legtöbbet a 15-24 éves fiatalok SMS-eznek. Az MMS ezzel szemben a 25-34 évesek között a legelterjedtebb, és kirívóak a nemek közötti különbségek is: a férfiak több mint kétszer akkora arányban küldenek/fogadnak multimédiás üzenetet, mint a hölgyek.

A telefonok fokozatos cserélődésével az MMS-ezés infrastrukturális korlátjai fokozatosan csökkennek, azonban – amint azt a fenti adatok is mutatják – a készülék megléte önmagában nem elég: a technológia használatának elterjesztéséhez a felhasználói igényekhez igazodó tartalmak és szolgáltatások kínálatának további bővítésére is szükség van.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!