3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Növelheti súlyát az ázsiai piacon a Tesco azáltal, hogy megszerezheti a Carrefour áruházlánc eladásra kínált térségbeli üzleteit. A brit óriáscégnek több mint tíz vetélytárssal kell majd megküzdenie – a vételár elérheti az egymilliárd dollárt, jelenlegi árfolyamon 220 milliárd forintot. Mfor.hu háttér.

Tovább terjeszkedne a Tesco Távol-Keleten: a brit vállalat a Carrefour francia áruházlánc eladásra kínált ázsiai érdekeltségeit szeretné megszerezni, és már be is adta ajánlatát, írta a napokban a Financial Times.

Tucatnyian szállnak ringbe

Az üzleti napilap szerint a Tesco mellett több mint tíz cég jelezte részvételét a tenderen, köztük Japán második legnagyobb kereskedelmi hálózata, az Aeon, szingapúri és thaiföldi áruházláncok, a francia Casino, valamint további Ázsián kívüli cégek is. Sajtóértesülések szerint a világ legnagyobb áruházlánca, a Wal Mart nincs a pályázók között.

A Carrefour mintegy 800 millió és egymilliárd dollár közötti eladási árral számol, amit az elemzők a nagy érdeklődés láttán reálisnak tartanak. A francia kereskedelmi lánc összesen 61 üzletén ad túl Malájziában, Thaiföldön és Szingapúrban, mivel ezekben az országokban nincs esélye piacvezetővé válnia; kínai, indonéz és tajvani érdekeltségeit viszont megtartja.

A Tesco egyébként már több mint egy évtizede van jelen Ázsiában, Thaiföldön és Malájziában már piacvezető. Jelenleg több mint 1200 üzletet működtet a kontinensen, és 2011. februárig további 270 egység nyitását tervezi.

Karcsúsít a Carrefour

Ami a Carrefourt illeti, a francia vállalat komoly átalakításon megy keresztül, amelynek egyik fő célja a költségek csökkentése. Az idei évre tervezett 500 millió eurós megtakarításból 236 millió eurót már sikerült teljesíteni, ezzel azonban még nincs vége a nadrágszíj-meghúzásnak - 2012-ig összesen 4,5 milliárd euróval szeretnék a költségeket visszavágni.

A kiadások csökkentésének köszönhetően a cég épphogy, de ismét visszatért a nyereséges zónába az első félévben: a nettó profit 82 millió eurót tett ki az egy évvel korábbi 58 milliós veszteség után, az árbevétel pedig hat százalékkal 44 milliárd euróra emelkedett.

A Deloitte felmérése szerint a Carrefour a világ második legnagyobb kereskedelmi lánca a forgalom alapján, a német Metro és a Tesco előtt.

Nem kellett a magyar piac

A francia vállalat a kilencvenes évek végén tervbe vette, hogy Magyarországon is megjelenik, végül azonban a piaci viszonyok feltérképezése után úgy döntött, nem létesít üzleteket hazánkban.

A társaság korábban közvetve, a Corában birtokolt 42 százalékos tulajdonrészén keresztül még képviseltette magát Magyarországon, 2001-ben azonban eladta részesedését a Deutsche Banknak 850 millió euróért.

W. B.


mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!