Az Online Kiadók Szövetsége (OPA) a comScore Networks-szel közösen összeállított tanulmánya szerint az online tartalmakon belül is a szórakoztató jellegű szolgáltatások mutatták a legnagyobb növekedést. Ezek forgalma 90 százalékkal 413,5 millió dollárra ugrott, leginkább a zeneletöltés terjedésének köszönhetően.
A társkereső szolgáltatásokra költött összeg is a lista felső tartományában szerepel, bár mindössze 4,4 százalékkal lett magasabb az előző évinél, elérve a 469,5 millió dollárt. A pénzügyi és befektetési kategóriában a költés 6,3 százalékos csökkenéssel 312,9 millió dollárt mutatott, áll a tanulmányban. A tavalyi év nyertesei közé tartoznak viszont a játékok és a sport, előbbi 21,8 százalékkal többet, 88,8 millió dollárt, utóbbi 38 százalékos növekedéssel 52,8 millió dollár forgalmat regisztrált.
"Megfigyelhető az a tendencia, hogy a világháló információforrásból egyre inkább szórakoztató médiummá válik” – nyilatkozta a szövetség elnöke, Michael Zimbalist az AP hírügynökségnek. Zimbalist az egyre több szélessávú hozzáférésnek tudja be a funkcióváltást, hiszen a nagyobb sávszélességgel könnyebb például a zenei vagy videófájlok letöltése. De az is fontos tényező, hogy az internettel együtt felnövő generáció most ért abba a korba, hogy már a saját pénzét költheti, és költi is a hálón.
Menedzsment Fórum
Többet költenek online tartalomra az amerikaiak
Az online tartalmakra, például zeneletöltésre, társkeresésre vagy befektetési információk keresésére tavaly 14 százalékkal többet költöttek az amerikai internetezők. Az online kiadók megbízásából készült felmérés szerint a tartalmakból származó bevétel így elérte az 1,8 milliárd dollárt.