3p

A hazai szállodák többsége jövőre nem fejleszt jelentősen, a kihasználtság csökkenni fog, az utazásszervezők pedig a hazai helyett a külföldi turisták pénztárcájára appellálnak. Mfor.hu körkép.

Hány magyar család tervez nyaralást jövőre?

Célkeresztben a turisták étvágya, szomja

Szintén nem egetrengetőek az éttermek és vendéglátóhelyek jövő évi beruházási tervei, bár a szolgáltatók ezzel együtt is a turisztikai ágazat gazdasági teljesítményének enyhe növekedésével számolnak. A bővítéseket főleg azokon a területeken kívánják megvalósítani, ahol az elmaradásuk már akadályozza a forgalom növekedését.

Az első félévben nagyobb hangsúlyt fektetnek rendezvényszervezésre, valamint - a 2006-os Bor és gasztronómia tematikus évvel összhangban - szélesítik a hazai borkínálatukat. A tervezett fejlesztések pedig az állagmegóvást és a technikai korszerűsítést szolgálják.

A vállalkozások mintegy harmada nem kíván változtatni az alkalmazotti létszámon, több mint felük (53 százalék) viszont új munkaerőt kíván alkalmazni a különböző vendéglátóhelyeken, sőt, jelentősebb mértékű munkaerő-kölcsönzést is terveznek.

A magyarok többsége jövőre sem utazik

[ajanlo=1397][igazitas=right/]A szolgáltatók közül legkevésbé az utazásszervező és -közvetítő cégek várják optimistán a következő esztendőt. Több mint nyolcvan százalékuk szerint a magyar gazdaság teljesítménye a jövő évben változatlan marad.

Forgalmuk szinten tartását a külföldi turisták belföldi programjainak szervezésétől, a konferenciaturizmus növekedésétől, illetve a téli sportolás kedvelőitől várják. A jövő évi programjaikat is ezek köré szervezik.

A vállalkozások alig harminc százaléka tervez valamilyen beruházást, fejlesztést.

Az utazásszervező cégek nagy része - a szállodákhoz és a vendéglátóhelyekhez hasonlóan - kizárólag önerőből fejleszt majd, állami forrásokat és pályázati pénzeket nem tudnak igénybe venni. Az irodák hét százaléka tervez a következő hat hónapban létszámleépítést, míg új munkaerő alkalmazását a cégek huszonkilenc százaléka jelezte.

Kevésbé jó hír számukra, hogy a hazai családok ötvenkilenc százaléka jövőre egyáltalán nem tervez utazást, s 2006 első negyedévében csupán négytizedük készül üdülésre. Nyolc százalékuk a következő három hónapban, harmincegy százalékuk pedig egy éven belül szeretne elutazni. A lakossági várakozások szerint jövőre az ideinél is kevesebbet fordíthatnak turisztikai célokra.

Kiss Gergely

Menedzsment Fórum

Kapcsolódó anyagok:
Brit turista-invázió: Budapest megér egy bulit!
Tony Curtis jövőre is Magyarországért mosolyog
A légitársaságoknak is ajándék a karácsony
Milliárdokat hoz hazánknak a konferencia-turizmus
Road show-kal vadászunk a nyugati turistákra

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!