4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Négy éven belül az internet átveszi a vezető szerepet a televíziótól a hazai médiapiacon árbevételt tekintve, állítja egy aktuális felmérés. A hazai internetpiac évente 14 százalékos növekedést produkál majd, így 2014-ben már több mint 1,5 milliárd dollár bevételre tehet szert. A médiaipar egyik legfontosabb trendjének, a digitális technológiák terjedésének hajtómotorja a mobilinternet további térnyerése lesz - 2014-re globálisan megháromszorozódik felhasználóinak száma. Mfor.hu tudósítás.

Történelmi helycsere következhet be négy éven belül a hazai médiapiacon: míg az internet részesedése a 2009-es 24-százalékról 37 százalékra növekedhet, addig a jelenleg még vezető televíziós szegmensé 26-ról 25 százalékra csökkenhet 2014-re a hirdetési és a hozzáférési típusú összesített bevételeket tekintve.

Ez azt jelenti, hogy utóbbi piac a második helyre csúszhat vissza, átadva eddig magabiztosan őrzött trónját az internetnek, derül ki a PriceWatehouseCoopers (PwC) tanácsadó cég kedden nyilvánosságra hozott tanulmányából. Rosszul jár az internet térnyerésével a sajtópiac is, amelynek részaránya a teljes piacon 20-ról 16 százalékra fog visszaesni.               

Hetedével nő majd évente a netes piac

A hazai szórakoztatóipar és médiapiac összességében 4,3 milliárd dollárra bővül 2014-re a tavalyi 3,2 milliárd dollárról. Ezen belül az internetpiac 812 millió dollárról 1,577 milliárd dollárra ugrik majd, évi 14 százalékos növekedést produkálva.      



A televíziós szegmens ennél jóval kisebb ütemben, négy (előfizetések), illetve öt (hirdetések) százalékkal bővül majd évente, így ezen piac nagysága a tavalyi 886 millió dollárról 1,136 milliárd dollárra emelkedik. A sajtópiacon még ennél is kisebb pluszt jósol a PwC: a tavalyi 665 millió dollárról mindössze 696 millió dollárra nőhet ez a szegmens 2014-re - ez az érték egyébként jóval elmarad a 2008-as 740 millió dollártól.

Az internetpiacon belül az előfizetések 14, a hirdetések 15 százalékos növekedést mutatnak majd Magyarországon évente. Előbbi területen - a mobilinternet terjedése ellenére - továbbra is a vezetékes szélessávú kapcsolat lesz a meghatározó: 2014-ben ez fogja lefedni az internetes előfizetések piacának 65 százalékát. Ez  annak köszönhető, hogy a szélessávú előfizetéssel rendelkező háztartások aránya a 2009-es 51 százalékról 83 százalékra emelkedik majd - állítják a  tanácsadó cég szakemberei.       

Tovább híznak a keresők

A hazai internetes reklámpiacon belül egyre nagyobb szeletet fognak  kihasítani maguknak a keresők, amelyek - a 2009-es 17 százalék után - a netes hirdetésre szánt pénzek 28 százalékát viszik majd el 2014-ben. Ez 27,1 százalékos éves növekedési rátát jelent, mondta el az mfor.hu kérdésére Sere Péter, a PWC távközlési és média csoportjának vezető menedzsere.

Jelentős növekedés várható a mobil hirdetéseket tekintve is: 2014-ben már hat százalékos részt kaphatnak az internetes hirdetési piacból a tavalyi két százalék után. A piac fennmaradó részét továbbra is az egyéb hirdetések (display, classified stb.) uralják majd.

"Digitális lemaradásban vagyunk”

Ami a teljes magyar médiapiacot illeti, a következő években, a globális trendeket követve, még inkább teret nyernek majd a digitális technológiák. Ráadásul ez várhatóan fokozott ütemben megy majd végbe, mivel a magyar társadalom "digitális lemaradásban" van, emelte ki Sere Péter.   

A PwC szerint a digitalizáció terjedésének hajtómotorja a mobilinternet: míg öt évvel ezelőtt még csak 100 millióan, 2009-ben már 500 millióan szörföltek laptopon és smart phone-on, 2014-re pedig 1,4 milliárdra nő a felhasználók száma.         

Wéber Balázs

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!