2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kiépül a Győr-Gönyű kikötő vasúti kapcsolata, a beruházás 9,8 milliárd forintba kerül, amelyhez nagyobb részt az Európai Unió biztosít forrást - közölte a beruházó Észak-dunántúli Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóság vezetője.

Janák Emil tájékoztatása szerint az invesztíció 75 százalékát a környezetvédelmi és infrastrukturális operatív program (KIOP) biztosítja, a maradék 25 százalékot a magyar állam teszi hozzá. A beruházás a létesítmény alapinfrastruktúrájának fejlesztését szolgálja. A fejlesztés eredményeként a vasúti és a vízi szállítás között közvetlen kapcsolat jön létre. Összesen mintegy 12 kilométer vasútvonal épül ki, amely a Bécs-Budapest fővonalhoz kapcsolódik. Új közúti csomópontot is kialakítanak az 1-es főúton, amelyet felüljárón vezetnek el, hogy ne azonos szinten kereszteződjön a vasúttal.

A beruházáshoz a szükséges engedélyek már rendelkezésre állnak. A kivitelezés megkezdése előtt az érintett területet lőszermentesíteni kell, mivel a vasút nyomvonala részben valamikori szovjet katonai terület, lőtér volt. Majd régészeti feltárásra kerül sor és a védett növények átültetését követően kezdődhet a tervek szerint jövő tavasszal az építés. A vasútvonalat 2008 tavaszán adják át rendeltetésének.

A gönyűi kikötő az öt országos közforgalmú kikötő egyike. Működtetője a Győr-Gönyű Kikötő Rt., amelynek jegyzett tőkéje jelenleg 379,5 millió forint. A részvénytársaságnak 25 tulajdonosa van. A magyar tulajdonosi kör a részvények 60 százalékát birtokolja, ezek döntően önkormányzatok. A részvények negyven százaléka a bécsi kikötő tulajdonában van.

Pintér Ákos, a kikötőtársaság vezérigazgatója elmondta: a társaság logisztikai központot szándékozik kialakítani a kikötő területén. Ennek fontos lépése, a megfelelő raktározási kapacitás kiépítése. Az ez évben befejeződött beruházás nyomán 12 ezer tonnára növekedett a kikötő raktárkapacitása, rakodókapacitása pedig 200 tonna óránként. Az rt. tavalyi forgalma meghaladta a 300 ezer tonnát.

A kikötői logisztika fejlesztése szintén pályázati forrás segítségével valósult meg. A győr-gönyűi kikötőben hétezer tonna befogadóképességű raktár épült 331 millió forintos költséggel, a gazdasági versenyképesség operatív programból (gvop) nyert 30 százalékos támogatással. A rakodást 40 tonna teherbírású mobil daru segíti, ezt közel 415 millió forintért, 28 százalékos gvop-támogatással vásárolták.

MTI / Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!