2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Kiépül a Győr-Gönyű kikötő vasúti kapcsolata, a beruházás 9,8 milliárd forintba kerül, amelyhez nagyobb részt az Európai Unió biztosít forrást - közölte a beruházó Észak-dunántúli Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóság vezetője.

Janák Emil tájékoztatása szerint az invesztíció 75 százalékát a környezetvédelmi és infrastrukturális operatív program (KIOP) biztosítja, a maradék 25 százalékot a magyar állam teszi hozzá. A beruházás a létesítmény alapinfrastruktúrájának fejlesztését szolgálja. A fejlesztés eredményeként a vasúti és a vízi szállítás között közvetlen kapcsolat jön létre. Összesen mintegy 12 kilométer vasútvonal épül ki, amely a Bécs-Budapest fővonalhoz kapcsolódik. Új közúti csomópontot is kialakítanak az 1-es főúton, amelyet felüljárón vezetnek el, hogy ne azonos szinten kereszteződjön a vasúttal.

A beruházáshoz a szükséges engedélyek már rendelkezésre állnak. A kivitelezés megkezdése előtt az érintett területet lőszermentesíteni kell, mivel a vasút nyomvonala részben valamikori szovjet katonai terület, lőtér volt. Majd régészeti feltárásra kerül sor és a védett növények átültetését követően kezdődhet a tervek szerint jövő tavasszal az építés. A vasútvonalat 2008 tavaszán adják át rendeltetésének.

A gönyűi kikötő az öt országos közforgalmú kikötő egyike. Működtetője a Győr-Gönyű Kikötő Rt., amelynek jegyzett tőkéje jelenleg 379,5 millió forint. A részvénytársaságnak 25 tulajdonosa van. A magyar tulajdonosi kör a részvények 60 százalékát birtokolja, ezek döntően önkormányzatok. A részvények negyven százaléka a bécsi kikötő tulajdonában van.

Pintér Ákos, a kikötőtársaság vezérigazgatója elmondta: a társaság logisztikai központot szándékozik kialakítani a kikötő területén. Ennek fontos lépése, a megfelelő raktározási kapacitás kiépítése. Az ez évben befejeződött beruházás nyomán 12 ezer tonnára növekedett a kikötő raktárkapacitása, rakodókapacitása pedig 200 tonna óránként. Az rt. tavalyi forgalma meghaladta a 300 ezer tonnát.

A kikötői logisztika fejlesztése szintén pályázati forrás segítségével valósult meg. A győr-gönyűi kikötőben hétezer tonna befogadóképességű raktár épült 331 millió forintos költséggel, a gazdasági versenyképesség operatív programból (gvop) nyert 30 százalékos támogatással. A rakodást 40 tonna teherbírású mobil daru segíti, ezt közel 415 millió forintért, 28 százalékos gvop-támogatással vásárolták.

MTI / Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!