2006 végére jöhetnek a Stadler-vonatok
[ajanlo=520][igazitas=right/]Mint arról az mfor.hu korábban beszámolt, a Bombardier még 2005. szeptember 28-án fordult az FB-hez azt kérve, hogy függessze fel a KDb szeptember 13-án hozott határozatának végrehajtását. Abban a testület elutasította a kanadai-német cég jogorvoslati kérelmét a MÁV motorvonat tendere ügyében. A KDb-nek, a MÁV-nak és a tendergyőztes Stadlernek legkésőbb január 15-ig van lehetősége a Bombardier által pótlólagosan elkészített iratokra reagálni.
Mint ismert, a Stadler Bussnang AG és a MÁV még augusztus 15-én kötött szerződést, az azonban csak a beszezésre vonatkozó finanszírozási szerződés megkötése után, tehát valószínűleg 2006 elején léphet hatályba. A KDb szeptember 13-i ítélete tehát csak egyike volt az életbe lépéshez kötött feltételeknek, azt egyébként az FB-n zajló per nem befolyásolja.
Az első szerelvényeket - a szerződés hatályba lépésétől számítva - 12 hónap múlva kell leszállítani. Székely Péter, a Transelektro Csoport elnöke az mfor.hu-nak korábban úgy nyilatkozott: az első vonatok
jövő év vége felé állhatnak forgalombaa Budapest-Székesfehérvár, Budapest-Pusztaszabolcs és Budapest-Tatabánya vonalakon. Gaál Gyula, a MÁV elnök-vezérigazgatója pedig - szintén lapunknak - elmondta:
a jövő év második felérelesznek kész a szerelvények.
MTI/
Menedzsment Fórum