3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A magyar autópiac márciusi pozitív fordulása után áprilisban és májusban is bővülni tudott. Ugyanakkor a tavaly januári erős bázis miatt a január-májusi időszak alacsonyabb a 2012-esnél.

Májusban Magyarországon 5010 újautót helyeztek forgalomba, ami 9,4 százalékkal magasabb, mint a 2012 májusi adat. A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének közleménye szerint az év eleji – 2012-höz képest – jelentős visszaesés pozitív irányba fordult márciusban, és ez a folyamat folytatódott áprilisban és májusban is.

Pont az alacsony forgalomba helyezési volumen miatt lehetséges az, hogy az elmúlt 5 hónap 22 190-es darabszáma már csak 2,8 százalékkal marad el a tavalyi évi volumentől. Ha az éves összevetésű növekedés folytatódik, akkor ez az elmaradás természetesen eltűnik.

Az MGE azt várja, hogy az első félév végére a forgalomba helyezési darabszám eléri, vagy kismértékben meghaladja a tavalyi volument. Ez némi bizakodásra ad okot az év hátralévő részére.

Kisteherautók, nagyteherautók és motorok:

A kishaszon járművek forgalomba helyezése esetében 2012 második félévében torpant meg az addig növekvő értékesítés, így az eredmény 2012 egész évre végül visszaesés lett. Ez részben a magánhasználatra is vásárolt kishaszon járművek forgalma megtorpanásából, részben a használók takarékosabb gazdálkodásából adódik. Az MGE nem vár előrelépést a forgalomba helyezés volumenében.

A nagyhaszon járművek forgalomba helyezése esetében a 2011. évi jelentős előrelépés és piaci növekedés után várható volt némi megtorpanás, amely az eddigi jelentősebb növekedés után májusban jelentősen kompenzált. Az MGE korábbi visszaesési várakozása nem következett be éves szinten,  sőt az Egyesület szerint az év végére valahol a tavalyi szinten áll be az értékesítés, esetleg kismértékű emelkedéssel.

Itt a jó idő

A motorkerékpár piacot sújtja most már negyedik éve legsúlyosabban az értékesítési válság. Annak ellenére, hogy a 125 köbcentiméter hengerűrtartalmú motorok az év tavasza óta vezethetők „B” kategóriás jogosítvánnyal, a várt és más európai országokban tapasztalt jelentős forgalomnövekedést ez a lehetőség sem motiválta.

A januári értékesítési volumen a termék szezonális jellege miatt is rendkívül alacsony volt, viszont februárban, hosszú idő óta először növekedést volt tapasztalható, amely a márciusi visszaesés után áprilisban és most májusban is - nyilván a jobb időjárás beköszöntével - enyhe növekedést jelez, valamint az első öt hónap vonatkozásában némi előrelépést mutat. Ez azonban olyan alacsony darabszám mellett történt, amely nyilvánvalóvá teszi ennek az ágazatnak a súlyos válságát.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!