3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) friss jelentéséből kiderül, hogy a 2013 januári regisztrációs szám alulmúlja az egy évvel korábbi gyenge adatot is, sőt az idei történelmi mélypontnak számít.

Egyre kevesebb az új autó

2013 januárjában összesen 885 159 új autót regisztráltak az Európai Unió országaiban, ami 8,9 százalékkal kevesebb a 2012 első hónapjában mért adatnál. Ez a szám történelmi mélypontot jelent 1990 óta, mióta az ACEA méri és publikálja az autópiaci adatokat.

Különösen rossz hír, hogy a csökkenés üteme gyorsul, hiszen 2012 januárjában még csak 7,1 százalékkal maradt el az akkori forgalomba helyezések száma az egy évvel korábbitól.

A főbb piacok közül csak Nagy-Britanniában mértek növekedést az új autók regisztrációját illetően, méghozzá 11,5 százalékot. Ellenben Németországban 8,6, Franciaországban 15,1, Olaszországban pedig 17,6 százalékkal csökkent az új autók forgalomba helyezése.

A visszaesés ellenére a német autópiacon kelt el a legtöbb új személygépjármű, szám szerint 192 090, majd a brit következik 143 643 és a francia 124 798 értékesítési számmal. Miközben Spanyolországban mindössze 49 671 új autót regisztráltak, addig a sokkal kisebb lélekszámú Belgiumban 50 684 darabot.

Csalóka magyar adatok

Az ACEA a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületéhez (MGE) hasonlóan 26 százalékos visszaesést mért Magyarországon a forgalomba helyezések volumenét tekintve. A jelentős csökkenésnek azonban a legfőbb oka az előző év január elsején drasztikusan csökkenő regisztrációs adó volt. Az adóváltozás miatt ugyanis számos 2011 végén megrendelt gépjármű forgalomba helyezését az ügyfelek 2012-ben kérték, ezzel magas bázist képezve a statisztikában.

A Volkswagen az úr

A legtöbb járművet a Volkswagen-csoport adta el, 215 861 darabot, melynek 50 százalékát csak maga a Volkswagen márka értékesítette, összesen 108 744 darabot. A friss számok azonban mind a csoport, mind a márka eladásai esetében csökkentek, ahogy a gyártók többségénél is hasonló volt a változás iránya előző évhez képest. Ugyanakkor a 2012 januárinál többet tudott értékesíteni a BMW, mely 9,8 százalékkal növelte az eladásait, az Opel 4,5 százalékkal, a Mercedes 4,7 százalékkal, a Jaguar pedig 21,5 (!) százalékkal értékesített többet 2013 első hónapjában. Arányaiban egyébként ez utóbbi volt a legnagyobb pozitív irányú változás.

A nagyobb piaci részesedéssel bíró márkák közül 40 százalékkal csökkentek a Chevrolet eladásai, az Alfa Romeóból 37, a Lancia/Chrysler-ből pedig 31 százalékkal kevesebbet tudtak értékesíteni idén januárban. 

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!