Egyre kevesebb az új autó
2013 januárjában összesen 885 159 új autót regisztráltak az Európai Unió országaiban, ami 8,9 százalékkal kevesebb a 2012 első hónapjában mért adatnál. Ez a szám történelmi mélypontot jelent 1990 óta, mióta az ACEA méri és publikálja az autópiaci adatokat.
Különösen rossz hír, hogy a csökkenés üteme gyorsul, hiszen 2012 januárjában még csak 7,1 százalékkal maradt el az akkori forgalomba helyezések száma az egy évvel korábbitól.
A főbb piacok közül csak Nagy-Britanniában mértek növekedést az új autók regisztrációját illetően, méghozzá 11,5 százalékot. Ellenben Németországban 8,6, Franciaországban 15,1, Olaszországban pedig 17,6 százalékkal csökkent az új autók forgalomba helyezése.
A visszaesés ellenére a német autópiacon kelt el a legtöbb új személygépjármű, szám szerint 192 090, majd a brit következik 143 643 és a francia 124 798 értékesítési számmal. Miközben Spanyolországban mindössze 49 671 új autót regisztráltak, addig a sokkal kisebb lélekszámú Belgiumban 50 684 darabot.
Csalóka magyar adatok
Az ACEA a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületéhez (MGE) hasonlóan 26 százalékos visszaesést mért Magyarországon a forgalomba helyezések volumenét tekintve. A jelentős csökkenésnek azonban a legfőbb oka az előző év január elsején drasztikusan csökkenő regisztrációs adó volt. Az adóváltozás miatt ugyanis számos 2011 végén megrendelt gépjármű forgalomba helyezését az ügyfelek 2012-ben kérték, ezzel magas bázist képezve a statisztikában.
A Volkswagen az úr
A legtöbb járművet a Volkswagen-csoport adta el, 215 861 darabot, melynek 50 százalékát csak maga a Volkswagen márka értékesítette, összesen 108 744 darabot. A friss számok azonban mind a csoport, mind a márka eladásai esetében csökkentek, ahogy a gyártók többségénél is hasonló volt a változás iránya előző évhez képest. Ugyanakkor a 2012 januárinál többet tudott értékesíteni a BMW, mely 9,8 százalékkal növelte az eladásait, az Opel 4,5 százalékkal, a Mercedes 4,7 százalékkal, a Jaguar pedig 21,5 (!) százalékkal értékesített többet 2013 első hónapjában. Arányaiban egyébként ez utóbbi volt a legnagyobb pozitív irányú változás.
A nagyobb piaci részesedéssel bíró márkák közül 40 százalékkal csökkentek a Chevrolet eladásai, az Alfa Romeóból 37, a Lancia/Chrysler-ből pedig 31 százalékkal kevesebbet tudtak értékesíteni idén januárban.
mfor.hu