A Volkswagen csoport cseh részlege, a Skoda tavaly 349 millió eurós adózott eredményt ért el, több mint háromszor nagyobbat a 2009-es 110 milliónál. A cég hétfői közleménye szerint a bevétel 22,4 százalékkal 8,69 milliárd euróra nőtt. Előzőleg, 2009-ben kevesebb mint a felére csökkent a Skoda profitja a 2008-ashoz képest.
Tavaly 762600 ezer autót adott el a Skoda, 11,5 százalékkal többet, mint 2009-ben. A növelést és az árak emelését a nagy kínai, orosz és indiai kereslet tette lehetővé, és Csehországban piacvezető lett a Skoda.
A Skodának Csehországban és Indiában vannak gyártóhelyei. Ezen kívül helyi gyártók Szlovákiában, Ukrajnában, Oroszországban, Kazahsztánban és Kínában is összeszerelnek Skoda autókat. Tavaly már 197 ezret készítettek a Skoda típusaiból Kínában, Sanghajban, majdnem 50 százalékkal többet, mint 2009-ben. Tavaly Kína felváltotta Németországot mint a Skoda legnagyobb piaca.
Tavaly 58033 Skodát adtak el Csehországban, 2,7 százalékkal többet, mint 2009-ben. Közép-Európában 121063 autót értékesített a cég, 1 százalékkal többet, mint 2009-ben, ezen belül Magyarországon 9,4 százalékkal növelte forgalmát mennyiségben.
Oroszországban 38,1 százalékkal 45577-re, Ukrajnában 17,1 százalékkal nőtt az értékesítés, de Romániában 10,3 százalékkal csökkent, Bulgáriában 8 százalékkal fogyatkozott meg, Szlovákiában 6,6 százalékkal apadt. A Távol-Keleten 47,8 százalékkal összesen 234529-re nőtt az eladott kocsik száma, ezen belül Kínában 47,3 százalékkal 180515-re, Indiában 37,7 százalékkal 20019-re gyarapodott.
A roncsprémium-programok kifutása miatt Nyugat-Európában 3,5 százalékkal 333261-re csökkent az eladott Skoda-autók száma. Ezt azonban lényegében a szűkülő német piac okozta.
MTI