2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Tucatnyi nemzetközi kereskedelmi lánc nyit üzletet a közeljövőben Horvátországban, egyes világmárkák más európai országot is megelőznek megjelenésükkel.

Horvát sajtóbeszámolók szerint a következő egy-két évben számos olyan kereskedelmi lánc veti meg a lábát, amely eddig még távol tartotta magát a horvát piactól. Az üzletnyitásokat legtöbben 2012-re, vagyis a tervezett európai uniós csatlakozás évére időzítik.

A Slobodna Dalmacija napilap beszámolója szerint 2012-ben Zágráb keleti felén nyitja meg első horvát áruházát az IKEA. A svéd lakberendezési áruház egy tervezett hatszintes bevásárlóközpontban szemelt ki magának 30 ezer négyzetmétert. Igor Stefanac, a IKEA horvátországi szóvivője a lapnak azt is elmondta: várhatóan 250 embert foglalkoztatnak majd. Az első áruházzal pedig nem áll meg a fejlesztés, mert a tervek szerint Splitben és Fiuméban (Rijeka) terjeszkedik tovább a svéd lakberendező.

A magyar Trigránit kezében lévő, várhatóan októberben megnyíló zágrábi Arena Centar bevásárlóközpontban az amerikai Gap nyit üzletet, amely a brandhez tartozó Banana Republic, Old Navy, Piperlime és Athleta márkáit is elérhetővé teszi a vásárlóknak. A horvát Lider üzleti lap korábbi beszámolója szerint az amerikai lánc megjelenése azért is számít nagy lépésnek, mert Európában ma még csak Nagy-Britanniában, Írországban és Franciaországban van jelen a ruházati kiskereskedelem egyik legnagyobb világcége. Ugyancsak bejelentette már piacra lépését a ruháival Magyarországon évek óta jelenlévő svájci Charles Vögele és a francia sportáruház, a Decathlon.

A gyorskiszolgáló üzletek nemzetközi márkái sem sokáig várnak, az index.hr közlése szerint a Horvátországban is egyre gyarapodó bevásárlóközpontokban nyitja első horvát üzleteit a Burger King, a Pizza Hut, a Kentucky Fried Chicken és a Taco Bell, de a Starbucks is keresi már kávézóinak a helyet.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!