2p

A Toshiba 38 százalékos növekedést ért el a március végén zárult pénzügyi évében a magyar notebook piacon - mondta Patonai Szabolcs, a Toshiba Europe magyarországi notebook értékesítési vezetője csütörtökön Budapesten sajtótájékoztatón.

Hozzátette: a Toshiba 32 ezer hordozható számítógépet adott el a magyar piacon az elmúlt pénzügyi évben, s ezzel kilenc százalékos részesedést ért el ebben a szegmensben. A cég e teljesítményével a gyártók között az ötödik helyet szerezte meg.

Patonai Szabolcs elmondta azt is, hogy a magyar piacon kiélezett a verseny, a gépek átlagárai folyamatosan csökkennek, tavaly 10-20 százalék körül, s a kereslet sem bővül túl gyorsan. Mindennek következtében a Toshiba magyarországi bevételei a tavalyi pénzügyi évben ugyanakkorák voltak, mint egy évvel korábban, ám konkrét összeget nem közölt az értékesítési vezető. Annyit azonban elmondott, hogy tavaly egy Toshiba gép nettó átlagára 520 euró volt.

A tervek szerint az idén a Toshiba a piaci részesedés növelésével a negyedik hely megszerzésére törekszik a magyar piacon, ennek érdekében már a második negyedévben több új terméket hoz ide.

Az eseményen elhangzott, hogy az eladott számítógépek (PC) fele ma már hordozható gép: 2007-ben a magyar piacon 360 ezer notebookot adtak el, míg az idén várhatón mintegy 20-30 százalékkal többet.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!