3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Nyilvános járműbemutató keretében pénteken hazánkba érkezett a MÁV által vásárolt Stadler Flirt vonatok első példánya. Az utasok egyelőre csak ismerkedhetnek a szerelvényekkel, a forgalomba állításra legalább 2007. februárig várni kell, mondta el az mfor.hu-nak Dunai Zoltán, a Stadler Hungary Kft. ügyvezető igazgatója.

60 milliárdból fejlesztenék az elővárosi vonalakat

60 milliárdból fejlesztenék az elővárosi vasutat

Heinczinger hozzátette: a mostani beszerzés csak első lépése az elővárosi forgalom modernizációs stratégiájának. Ennek keretében már előkészítés alatt áll a Budapesti Elővárosi Vasúti Projekt, mely kiterjed mind a 11 fővárosba befutó vasútvonalra. A 60 milliárd forintra tervezett EU-projekt fele járműbeszerzés, fele infrastruktúra-fejlesztés. Már készül a döntéselőkészítő tanulmány, a pályázatot pedig 2006-ban nyújtanák be az Európai Uniónak. Amennyiben azt elfogadják, a program 2007-2010 között valósulhat meg.

300 ezren utazhatnak vele

A tervek szerint a székesfehérvári vonalon - kohéziós forrásból - teljesen átépül majd az elővárosi vonalszakasz. A projekt tartalmazza az elővárosi járatsűrűség növelését biztosító, Kelenföld és Tárnok közötti második vágány megépítését is. A beruházás első része - Kápolnásnyék és Dinnyés között - 2007-ben indulhat. Emellett elkészült a pusztaszabolcsi vasútvonal rekonstrukciójának döntés-előkészítő tanulmánya: itt a beruházás várhatóan 2010-ben kezdődhet el.



Ötödével növelték a forgalmat a Siemens-vonatok

Heinczinger a Flirtöktől hasonló forgalomnövelő hatást vár, mint a Budapest-Esztergom vonalon már bevált Siemens Desiróktól. Ott az első tizenhárom Desiro két éve állt üzembe, ez idő alatt az utasforgalom 22 százalékkal nőtt. Ez napi átlagban közel 700 plusz utast jelent. (Bár a vonatok európai színvonalához valóban nem fér kétség, tapasztalataink szerint - a kevés ajtó miatt - a beszállás a korábbinál és az elvárhatónál is lényegesen több időt vesz igénybe.)

A vasúttársaság vezetése ez év februárjában írta alá a további tíz Desiro megvásárlására szóló finanszírozási szerződést. Ennek megfelelően 7 motorvonat nemrégiben állt forgalomba, az utolsó három szerelvényt pedig 2006 januárjára várják. A MÁV ezen felül eddig 300 elővárosi forgalomban közlekedő kocsit újított fel, 2006-ban pedig további 80 kocsit korszerűsít.

A Stadler-vonatok gyártása, illetve leszállítása révén - egy éven belül - mintegy ezer új munkahely keletkezhet hazánkban, mondta el kérdésünkre Dunai Zoltán. Tájékoztatása szerint a hazai beszállítási hányad induláskor 20 százalék körül mozog majd, a sorozat végén pedig 40 százaléknál is több lesz. A magyar alvállalkozók tevékenységét a Transelektro-csoport koordinálja.

Wéber Balázs

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!