Számos új műsorral jelentkezik az ősz folyamán a TV2, ám ennél talán érdekesebb, hogy a csatorna üzleti eredményei hogyan alakultak a tulajdonosváltás után. A tévétársaság tulajdonosai, vezetői Simon Zsolt és Yvonne Dederick erről számolt be elsősorban.
A Yvonne Dederick vezérigazgató azzal kezdte ismertetőjét, hogy a tulajdonosváltás óta sokminden megváltozott a csatornánál. A sajtó ugyan nem feltétlen pozitív módon foglalkozott a Sat1 Pro7 csoport távozásával, ám a szervezet számára sok pozitív hozadéka volt. Hangsúlyozta többek között, hogy immár gyorsan és helyi szinten tudnak döntéseket hozni, legyen szó a képernyőn szereplő személyekről, vagy a programokról. Annak ellenére, hogy nincs multinacionális tulajdonosuk a háttérben, véleménye szerint a nagy nemzetközi partnerek pozitívan kezelik a TV2-t. Pozitív változás, hogy a csatorna többet költ helyi gyártásra, immár 58 százalék az ilyen programok részaránya. A változások a szervezetre is pozitívan hatottak, egy most zárult felmérés szerint számottevően nőtt a dolgozók elkötelezettsége.
Simon Zsolt szerint az elmúlt időszak viharos volt, sok minden megjelent a sajtóban, a cég tulajdonosa azonban úgy véli, hogy a nézettség, a kiegyensúlyozottság és az üzleti eredmények azok amik alapján meg kell ítélni a társaság tevékenységét.
Ezeket részletesen ismertette: a 18-59-es korcsoportban a teljes napot tekintve piacvezetők lettek idén. Ilyenre, vagyis hogy piacvezetők legyenek (bármilyen célcsoportban) hosszú évek óta nem volt példa. (A hirdetők számára fontos főműsoridőben ugyanakkor továbbra is az RTL Klub a piacvezető – szerk.) Azt is kiemelte Simon Zsolt, hogy a kábelcsatornák (SzuperTV2, Fem3, Pro4) nézettsége számottevően nőtt, az egy évvel korábbi 2,9 százalékról 4,5 százalékra. Ennek is köszönhetően a csoport nézettsége 16,5 százalékról 17,1 százalékra emelkedett.
Az üzleti eredményekkel kapcsolatban elmondta, hogy a reklámbevételek 7,5 százalékkal nőttek, ezen belül kiemelkedően teljesítettek a kábelcsatornák, a három ilyen tévéjük 26,5 százalékos növekedést tudott produkálni. Csoportszinten nagyon pozitív, hogy 50 százalék felett nőtt a non-szpot, szponzorációs bevételük. Ez utóbbi szerinte már csak azért is fontos, mert a márkák összekötik a programokkal a brandjüket, ami a csatorna iránti bizalmat is jelzi.
A kábeles bevételük 15 százalékkal nőtt, így optimistán tekintenek a jövő évre, amikor már a TV2 is részesül a kábelszolgáltatóktól pénzből. Mindezeknek köszönhetően Simon Zsolt szerint a TV2 árbevétele 7,7 százalékkal nőhet idén.
A vezető arról is beszélt, hogy a nézői szokások változnak, így az átlagos tévénéző 50 év feletti, miközben a fiatalabbak az online tartalomfogyasztás felé fordultak. Ennek során a tartalmakat egyre több helyen teszik közzé, immár a Telekom kínálatában elérhető multiscreen módon minden platformon lineárisan és time shifted módon is, jövőre pedig még több szolgáltató kínálatában lesz ott ilyen formában is.
Sok vitát generált, hogy átértek a 18-59-éves korcsoportra, ezt a váltást tartalomban, kommunikációban is igyekeztek lekövetni. Véleménye szerint a váltást a demográfiai folyamatok mindenképpen indokolták. A változó szokások miatt arculatot is vált a csatorna, amelyet a jövő héten mutatnak be.
A sajtótájékoztatón bemutatták a az őszi időszak legfontosabb új programjait, szó volt a Bumm nevű vetélkedőről és a Sztárban sztár című showműsorról is. Beszéltek a csatorna új , a Zsaruk című dokurealityről, és a Rising sztár nevű tehetségkutatóról is.
KB
mfor.hu