4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Újdonságairól és őszi műsorstruktúrájáról számolt be a TV2 csütörtökön. Az új műsorok többsége az elmúlt hetekben már kiszivárgott, így a legmeglepőbb információ az volt, hogy megújítja arculatát a csatorna.

Számos új műsorral jelentkezik az ősz folyamán a TV2, ám ennél talán érdekesebb, hogy a csatorna üzleti eredményei hogyan alakultak a tulajdonosváltás után. A tévétársaság tulajdonosai, vezetői Simon Zsolt és Yvonne Dederick erről számolt be elsősorban.

A Yvonne Dederick vezérigazgató azzal kezdte ismertetőjét, hogy a tulajdonosváltás óta sokminden megváltozott a csatornánál. A sajtó ugyan nem feltétlen pozitív módon foglalkozott a Sat1 Pro7 csoport távozásával, ám a szervezet számára sok pozitív hozadéka volt. Hangsúlyozta többek között, hogy immár gyorsan és helyi szinten tudnak döntéseket hozni, legyen szó a képernyőn szereplő személyekről, vagy a programokról. Annak ellenére, hogy nincs multinacionális tulajdonosuk a háttérben, véleménye szerint a nagy nemzetközi partnerek pozitívan kezelik a TV2-t. Pozitív változás, hogy a csatorna többet költ helyi gyártásra, immár 58 százalék az ilyen programok részaránya. A változások a szervezetre is pozitívan hatottak, egy most zárult felmérés szerint számottevően nőtt a dolgozók elkötelezettsége.

Simon Zsolt szerint az elmúlt időszak viharos volt, sok minden megjelent a sajtóban, a cég tulajdonosa azonban úgy véli, hogy a nézettség, a kiegyensúlyozottság és az üzleti eredmények azok amik alapján meg kell ítélni a társaság tevékenységét.

Ezeket részletesen ismertette: a 18-59-es korcsoportban a teljes napot tekintve piacvezetők lettek idén. Ilyenre, vagyis hogy piacvezetők legyenek (bármilyen célcsoportban) hosszú évek óta nem volt példa. (A hirdetők számára fontos főműsoridőben ugyanakkor továbbra is az RTL Klub a piacvezető – szerk.) Azt is kiemelte Simon Zsolt, hogy a kábelcsatornák (SzuperTV2, Fem3, Pro4) nézettsége számottevően nőtt, az egy évvel korábbi 2,9 százalékról 4,5 százalékra. Ennek is köszönhetően a csoport nézettsége 16,5 százalékról 17,1 százalékra emelkedett.

Az üzleti eredményekkel kapcsolatban elmondta, hogy a reklámbevételek 7,5 százalékkal nőttek, ezen belül kiemelkedően teljesítettek a kábelcsatornák, a három ilyen tévéjük 26,5 százalékos növekedést tudott produkálni. Csoportszinten nagyon pozitív, hogy 50 százalék felett nőtt a non-szpot, szponzorációs bevételük. Ez utóbbi szerinte már csak azért is fontos, mert a márkák összekötik a programokkal a brandjüket, ami a csatorna iránti bizalmat is jelzi.

A kábeles bevételük 15 százalékkal nőtt, így optimistán tekintenek a jövő évre, amikor már a TV2 is részesül a kábelszolgáltatóktól pénzből. Mindezeknek köszönhetően Simon Zsolt szerint a TV2 árbevétele 7,7 százalékkal nőhet idén.

A vezető arról is beszélt, hogy a nézői szokások változnak, így az átlagos tévénéző 50 év feletti, miközben a fiatalabbak az online tartalomfogyasztás felé fordultak. Ennek során a tartalmakat egyre több helyen teszik közzé, immár a Telekom kínálatában elérhető multiscreen módon minden platformon lineárisan és time shifted módon is, jövőre pedig még több szolgáltató kínálatában lesz ott ilyen formában is.

Sok vitát generált, hogy átértek a 18-59-éves korcsoportra, ezt a váltást tartalomban, kommunikációban is igyekeztek lekövetni. Véleménye szerint a váltást a demográfiai folyamatok mindenképpen indokolták. A változó szokások miatt arculatot is vált a csatorna, amelyet a jövő héten mutatnak be.

A sajtótájékoztatón bemutatták a az őszi időszak legfontosabb új programjait, szó volt a Bumm nevű vetélkedőről és a Sztárban sztár című showműsorról is. Beszéltek a csatorna új  , a Zsaruk című dokurealityről, és a Rising sztár nevű tehetségkutatóról is.

KB
mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!