Az SZKT-ARC Tr187/TV.EU típusnévre hallgató csuklós trolibusz a 80 és a 80A jelű járatok vonalán közlekedik majd egy hétig. A járműre érvényes jegy vagy bérlet nélkül is fel lehet szállni - a BKV cserébe csupán azt kéri az utasoktól, hogy mondják el véleményüket a járműről a cég telefonos ügyfélszolgálatán.
A teljesen alacsonypadlós és klimatizált trolibusz mozgatásáról 3 fázisú, 240 kW teljesítményű Skoda aszinkron motor gondoskodik. Utasai négy tágas ajtón, lépcsőzés nélkül léphetnek az utastérbe, a babakocsival vagy kerekesszékkel érkezők elé pedig akár "le is térdel" a troli, hiszen karosszériája könnyedén oldalra billenthető.
Nyáron nagyteljesítményű klímaberendezés, télen pedig elektromos fűtőberendezés biztosítja utazás közben a megfelelő hőmérsékletet, de a nagyméretű, elhúzható, anyagában színezett biztonsági üvegek segítségével az utasok is változtathatnak az utastér klímáján. A tájékozódást elektronikus és akusztikus utastájékoztató rendszer is segíti, áll a BKV közleményében.
Az SZKT-ARC-ot múlt szombaton mutatták be Szegeden. A jármű prototípusának elkészítése 170 millió forintba került.
mfor.hu