2p

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Szeptember 27. és október 3. között teszteli a BKV a Szegedi Közlekedési Társaság (SZKT) saját fejlesztésű trolibuszát.

Az SZKT-ARC Tr187/TV.EU típusnévre hallgató csuklós trolibusz a 80 és a 80A jelű járatok vonalán közlekedik majd egy hétig. A járműre érvényes jegy vagy bérlet nélkül is fel lehet szállni - a BKV cserébe csupán azt kéri az utasoktól, hogy mondják el véleményüket a járműről a cég telefonos ügyfélszolgálatán.

A teljesen alacsonypadlós és klimatizált trolibusz mozgatásáról 3 fázisú, 240 kW teljesítményű Skoda aszinkron motor  gondoskodik. Utasai négy tágas ajtón, lépcsőzés nélkül léphetnek az utastérbe, a babakocsival vagy kerekesszékkel érkezők elé pedig akár "le is térdel" a troli, hiszen karosszériája könnyedén oldalra billenthető.

Nyáron nagyteljesítményű klímaberendezés, télen pedig elektromos fűtőberendezés biztosítja utazás közben a megfelelő hőmérsékletet, de a nagyméretű, elhúzható, anyagában színezett biztonsági üvegek segítségével az utasok is változtathatnak az utastér klímáján. A tájékozódást elektronikus és akusztikus utastájékoztató rendszer is segíti, áll a BKV közleményében.

Az SZKT-ARC-ot múlt szombaton mutatták be Szegeden. A jármű prototípusának elkészítése 170 millió forintba került.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!