2p

A diétákkal és egészséges táplálkozással foglalkozó amerikai eDiets ingyenes online magazint indít. A megjelenését illetően klasszikus nyomtatott magazinokra emlékeztető kiadványt 13 millió regisztrált felhasználónak küldik szét. Az eDiets vezetősége ettől a lépéstől a hirdetők körének kiszélesítését, valamint új felhasználók bekapcsolódását reméli.

Több nyereséges év után 2003 első kilenc hónapjában az egészségoldal 2,82, míg idén ugyanebben az időszakban már 9,85 millió dollár veszteséget könyvelt el. Ennek nagy része az értékesítési- és marketigköltségek 50 százalékos növekedésének köszönhető. Idén a 31 millió dolláros marketingbüdzsé 15 százalékkal fog nőni, tudta meg az Advertising Age.

[ajanlo=90][igazitas=left/] Az újonnan indított magazin a felhasználók egyedi érdeklődési köre alapján személyre szabható: a 13 témakörből négy szabadon választott kategória alapján állhatók össze a cikkek. A témakörök szerinti differenciálás a hirdetők számára is lehetővé teszi, hogy reklámanyagaikat egy jól körülírható célközönségnek juttassák el.

A magazin abban is különbözik a hagyományos webes tartalmaktól, hogy a hagyományos nyomtatott újságokra hasonlít, ugyanúgy lehet lapozni, és a felépítése is azonos. A nyomtatott változattal ellentétben viszont ez a kiadvány multimédiás tartalmakat is közvetít, valamint interaktív – az olvasók tehát online kitölthetik a kérdőíveket, vagy akár vásárolhatnak is.

A hirdetések azonban ugyanúgy viszonyulnak a szerkesztőségi tartalmakhoz, mint nyomtatásban. Ez pedig a kiadói konferenciák tanúsága szerint megegyezik azzal, amit a hagyományos lapok olvasói elvárnak egy magazintól, és éles ellentétben áll a tévé- vagy az internetes reklámok önállóságával.

A szakértők szerint az ötlet sikerességét is az dönti majd el, hogy a felhasználók, akik hozzá vannak szokva, hogy a tartalmakat egy jól emészthető, de nyilvánvalóan web-centrikus formában tálalják, hogyan fogadják majd a hagyományos magazin formátumával bíró online kiadványt.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!