Egyes szakemberek bár elismerik, hogy a McDonald's brandet meg kell újítani, a problémák gyökerét azonban másban látják. Korábban is többször felemlegették a hamburgerlánc kapcsán, hogy menürendszere nem volt képes megújulni az elmúlt időszakban. Pontosan 20 éve sikerült utoljára olyan új terméket piacra dobni a Chicken McNuggets formájában, amely tartósan a fogyasztók kedvencévé vált. Szintén probléma, hogy korábban a merchandise termékek kapcsán rendkívül nagy népszerűségnek örvendő Happy Meal menük forgalma is megszenvedi a filmipar - azon belül a McDonald's partner Walt Disney - gyengélkedését.
Sokak szerint a mostani arculat újjáépítés csak akkor lehet tartósan sikeres, ha a cég "a konyában is rendet csinál, nem csak a pultnál". A "mekik" presztízse ugyanis meredeken zuhant az elmúlt években, amely csak többfrontos küzdelemben állítható meg.
Új stratégia, új jelmondat, régi hamburger
A világ elsőszámú hamburgerlánca komolyan gondolja a megújulást. Ennek jegyében mutatták be a cég új marketingstratégiáját. A McDonalds a kreatív hirdetések mellett új jelmondatot is választott: I'm Lovin' It, amely a jelenlegi Smile-t cserélte le.