2p

A cukorkapiac újabb szegmenseibe való betörés rekord forgalmat és kiemelkedően magas nyereséget hozott év végére a Wrigleynek. Az Indiában és Kínában erős piaci részesedéssel rendelkező spanyol Joyco akvizíciója pedig a fejlődő országok piacán is biztosíthatja a rágógumigyártó növekedését.

Mind India, mind Kína a következő néhány év során a legfontosabb rágógumi-piacok közé fog tartozni az Euromonitor adatai szerint, amely Indiának 86,5 milliárd dolláros, Kínának 809 milliós forgalmat jósol 2008-ra, idézi az elemzést a Food and Drink Europe.

[ajanlo=90][igazitas=left/] Az akvizíción kívül a termékfejlesztés is új távlatokat nyitott a világ legnagyobb rágógumigyártója számára 2004-ben. Az Eclipse Flash 2002-es sikerére alapozva a Wrigley márkanév alatt megjelentek az első nem rágógumi-alapú termékek, valamint az Eclipse palettáján belül a mentolos lehelletfrissítő rágnivalók, amelyek nagyjából kijelölik a cég által követni kívánt új stratégiai irányt.

Az új cukorkapiaci szegmensek meghódítása során egy másik akvizíció is lezajlott, méghozzá a Krafthoz tartozó Altoids megszerzése, amelyet így határozottan az USA piacára szorítottak vissza.

Noha az Altoids nem büszkélkedhet olyan nemzetközi jelenléttel, mint a Joyco, mégis további növekedést hozhat a Wrigley számára, amely a márka magas ismertségére építve a szűken vett rágógumipiacon kívül is terjeszkedne.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!