A 2007-ben induló hároméves beruházás során bővítenék az elektromos meghajtású tömegközlekedési eszközök hálózatát és fejlesztenék a háttér-infrastruktúrát is - mondta az alpolgármester a II. Nemzeti Fejlesztési Terv helyi programjairól rendezett közmeghallgatáson.
A fejlesztések egyik legfontosabb eleme a villamos pályák teljes rekonstrukciója, kiegészítve a felső vezetékek felújításával és egy új szárnyvonal kiépítésével - közölte a politikus.
A tervek szerint két trolibusz vonalat meghosszabbítanak és három újat építenek ki. A legforgalmasabb helyeken új, kerékpárosok és autósok által igénybe vehető parkolókat hoznak létre - tudatta Nagy Sándor.
A hálózatfejlesztés mellett, a járműpark megújítását és bővítését is tervezi a város: 18 darab, 200-250 férőhelyes, részben alacsony padlójú villamost és 25 csuklós trolibuszt szeretnének beszerezni - mondta az alpolgármester. A részletes tervek kidolgozására 157 millió forintos kormányzati támogatást nyert el az önkormányzat, amit további 52 millió forint saját forrással egészít ki.
Korábban a Menedzsment Fórum már hírt adott róla, hogy Szeged buszparkja is jelentős felújításon esett át. Ennek köszönhetően a Tisza Volán az idei év novemberétől tizenhét Volvo B10-es típusú autóbusszal bővíti tovább járműparkját.
Kapcsolódó anyagok:
Sínre kerülhet a magyar gyorsvasút
Egymilliárdért bővül a szegedi buszpark
Negyvenmilliós bértartozás miatt tüntetnek a nyomdászok