A tokiói Keio nagyáruházban külön osztály van az idős vásárlók részére. Az idősek, azaz 65 évesnél idősebbek - s ez nem csupán Japánban van így - egyre többet költenek, abból az egyszerű tényből fakadóan, hogy már jelenleg is a lakosság csaknem ötödét alkotják és 2015-re a lakosság negyedét. Éves költésüket fogyasztási cikkekre 18,7 milliárd dollárnak megfelelő értékre becsülik, más becslés szerint a 23 millió idős japán 25 ezer milliárd jent költ el.
Pénzük javát azonban nem az áruvilágban, hanem a szolgáltatásokra költik, s ezen a téren még messze nincsenek megfelelően kielégítve Japánban sem. Hosszú évekig elhanyagolta őket a fogyasztói társadalom, a vállalatok csak mostanában kezdik felismerni, hogy erre a rétegre is figyelniük kell, mivel idő tekintetében minden más rétegnél gazdagabbak, és lassan a költhető pénzek tekintetében is utolérik a többi korcsoportot.
A megtakarítások legnagyobb része az 50 évesnél idősebb japánoké, meghaladja az ezer milliárd eurót. Ez irdatlan összeg, részben igenis az élet élvezetére fordítható, s lassan a reklámpiac is feléjük fordul. Már annál is inkább, mivel a várhatóan hosszú élettartam(még a férfiaké is legalább 78 év) miatt az idős, azaz 65 év feletti japánok nem visszavonulni akarnak, hanem új életet kezdeni. Ez az a korhatár, amikortól már általában valóban nem akarnak dolgozni.
Az idős népesség és a japán jövedelmek növekedése együttesen 2015-re a mostaninál háromszorta nagyobb kiadást feltételez Japánban, miközben a teljes lakossági fogyasztás ez idő alatt a mostaninak legfeljebb dupláját érheti el. Egyes szolgáltatások, például az utazások esetében már most is sokkal dinamikusabban költenek, mint mások, s gyakran az unokák ilyen irányú "kiadásait" is ők állják, lett légyen szó akár egy igen távoli ország felkereséséről. A japán belföldi turizmus résztvevőinek 70 százaléka idős, azaz 65 éves vagy több.
Új üzleti lehetőségeket nyit az öregedő társadalom
A tokiói Keio nagyáruházban külön osztály van az idős vásárlók részére. Az idősek, azaz 65 évesnél idősebbek - s ez nem csupán Japánban van így.