2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Mándoki Zoltán, a MÁV Rt. vezérigazgatója és Michael Jung, a Kreditanstalt für Wiederaufbau (KfW) vezérigazgatója öt plusz öt darab Siemens Desiro motorvonat megvásárlásáról szóló finanszírozási szerződést írt alá szerdán, Budapesten.

Mándoki Zoltán, a MÁV Rt. vezérigazgatója és Michael Jung, a Kreditanstalt für Wiederaufbau (KfW) vezetője öt plusz öt darab Siemens Desiro motorvonat megvásárlásáról szóló finanszírozási szerződést írt alá szerdán Budapesten.

A motorvonatok megvásárlásával a MÁV - nehéz anyagi helyzete ellenére is - a szolgáltatási színvonalat kívánja növelni. A finanszírozási szerződés révén a cégnek lehetősége nyílik öt plusz öt darab olyan motorvonat beszerzésére, amelyek az Esztergom-Budapest vonalon már közlekednek. A kocsikat két ütemben, két részletben vásárolja meg a cég.

A Siemens Desirókat elsősorban elővárosi közlekedésre, rövidebb távolságú utazások lebonyolítására fejlesztették ki. A Magyarországon jelenleg közlekedő 13 darab ilyen típusú motorvonat jelentős forgalomnövekedést indukált, s fokozottan növelte az utazók elégedettségét. A motorvonatok mintegy másfél évvel ezelőtt álltak üzembe Budapest és Esztergom között, azóta az utasforgalom 22 százalékkal nőtt ezen a vonalon. Ez naponta átlagosan 3760 utast jelent, ami napi 685 fővel több mint a korszerű vonatok beszerzése előtt.

A MÁV Rt. igazgatósága 2005. január 14-i ülésén döntött a Desiro motorvonatok opcionális lehívásáról. A további 10 darab Siemens Desiro típusú dízel motorkocsi beszerzésének költsége 28 millió euró. A szerződés életbe lépése után az első jármű érkezése 11-12 hónap után esedékes.

Ezeket a második számú Budapest, Nyugati pályaudvar - Esztergom vonal megerősítésére és a B341 sorozatú orosz motorkocsik, valamint a dízelmozdony által vontatott hagyományos szerelvények kiváltására használják majd.

(MTI)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!