Mi iránt nőtt a kereslet tavaly? Táblázatok!
A hűtők iránt például 10 százalékkal, a mosógépek iránt nyolc százalékkal nőtt a kereslet az elmúlt évben. Eladási értékben a legnagyobb szeletet - csaknem 50 százalékos részesedéssel - a szórakoztató elektronika hasította ki a piacból. A nagy háztartási készülékek 38, a kis háztartási gépek 12 százalékát tették ki a teljes forgalomnak.
Deák Szabolcs tapasztalatai szerint kevésbé csökken az érdeklődés az olyan termékek iránt, amelyek szükségletet képeznek. A nadrágszíj megszorítását leginkább a barnaárú - például házimozi berendezések - sínylették meg. A magas kategóriájú berendezések forgalma töretlen, azonban az olcsóbb termékek vásárlói jóval óvatosabbak.
A Saturnnál- a két fenti céggel ellentétben - a megszorító intézkedések nem hatnak ki a forgalomra, tudtuk meg Balogh Pétertől. A társaság koncepciómenedzsere úgy látja, hogy a szórakoztatóipari termékek árcsökkenése nagyobb mértékű, mint a megszorító intézkedések reálbérekre gyakorolt hatása.
Az LCD-televíziókkal kapcsolatban is megoszlanak a vélemények. Egyesek szerint ennek a terméknek az értékesítése szinte teljesen leállt, más azonban arra számít, hogy az idei évben tovább folytatódik az árucikk térhódítása.
Az LCD és plazmatelevíziók idei szereplésén ronthat, hogy 2007-ben se olimpiát, se futball Eb-t vagy Vb-t nem rendeznek. (Utóbbiak mindig növelik a performáns készülékek eladásait.)
Annak ellenére, hogy a vevők érezhetően megfontoltabbak, az idei évben nem számít jelentős visszaesésre a piacon Takács Tibor. A főképp vidéken erős Elektro Pont áruházlánc 2007-ben is legalább 15-20 százalékkal képes bővülni. A Euronics szintén optimista ebben a tekintetben, legalább infláció feletti növekedésre számít.
Kérdés azonban, hogy nyár folyamán utazásra vagy inkább műszaki cikkekre kívánnak majd költeni a magyarok, illetve min spórolják meg az adóemeléseket. A hosszú távú várakozások azonban azt mutatják, hogy 2008 után izmosodni fog a vásárlóerő, hangsúlyozta Deák Szabolcs.
Nagy Vajda Zsuzsa Menedzsment Fórum Kapcsolódó anyagok:Kétszer olyan gyorsan nőtt a Euronics, mint a piac Karácsony: a megszorítások ellenére nő a vásárlási kedv Invázióval győzné le a Media Marktot az Elektro Pont