2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A német dba olcsó jegyes légitársaság átveszi konkurense, a Germania Express (Gexx) üzemeltetését, és ezzel a harmadik számú német légitársasággá lép elő. A Gexx márkanév használata megszűnik.

A felvásárlás nyomán a dba utasszáma évi hárommillióról négymillió fölé, napi járatainak száma 125-ről 180-ra emelkedik, flottája 27 gépre, viszonylatainak száma 32-re bővül. Szakértők szerint az egyesülés illeszkedik a fapados szegmensben várt konszolidációs folyamatba.

Az eddig 15 célállomásra repülő Gexx gépei továbbra is az anyavállalat, a Germania tulajdonában maradnak, azonban a dba logója alatt repülnek tovább, és a cég alkalmazásában marad a személyzet is. A Gexx üzleti modellje fix jegyárakra támaszkodott, szemben konkurenseivel, amelyek a korai foglalásra kedvezményt nyújtanak, viszont felárat kérnek az utazás előtt röviddel vásárolt jegyek után.

A dba saját magát tekinti a Lufthansa legnagyobb versenytársának a belföldi légijáratokon. A menetrendszerű járatokat üzemeltető társaságok között - a külföldi viszonylatokat is figyelembe véve - az egyesüléssel a dba megelőzi az Eurowings társaságot, és az Air Berlin után a harmadik legnagyobb cég lett.

Az alapítása óta veszteséges dba a márciussal záruló üzleti évében tervezi átlépni a fedezeti pontot, s a becslések szerint nyeresége 0,5-2,0 millió euró között alakul majd. A dba korábban a British Airways leányvállalataként a Deutsche BA nevet viselte. Tulajdonosa, Rudolf Wöhrl 2003-ban szimbolikus áron vásárolta meg, adta hírül az MTI.

A fapadosok közötti verseny éleződését jelzi, hogy közülük az elmúlt évben több is csődbe ment. Mint arról a Menedzsment Fórum is beszámolt, 2004 októberében a V-Bird diszkont-légitársaság jelentett fizetésképtelenséget, aminek nyomán minden járatát törölte. Az eset miatt több száz utas maradt a repülőtereken, összességében pedig több ezerre tehető az érintett utazók száma.

Tavaly május elején a JetGreen Airways diszkont-légitársaság indulása után egy héttel kénytelen volt leállítani működését. Az ír fapados vezetése jelezte, a 40 ezer eladott jegyet nem tudja visszafizetni. Mintegy 400 utas még kellemetlenebb helyzetbe került a hirtelen csőd miatt, ők ugyanis Spanyolországban rekedtek.

Januárban szintén hasonló eset történt, akkor egy évi működés után omlott össze a JetMagic diszkont-légitársaság.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!