2p

A német dba olcsó jegyes légitársaság átveszi konkurense, a Germania Express (Gexx) üzemeltetését, és ezzel a harmadik számú német légitársasággá lép elő. A Gexx márkanév használata megszűnik.

A felvásárlás nyomán a dba utasszáma évi hárommillióról négymillió fölé, napi járatainak száma 125-ről 180-ra emelkedik, flottája 27 gépre, viszonylatainak száma 32-re bővül. Szakértők szerint az egyesülés illeszkedik a fapados szegmensben várt konszolidációs folyamatba.

Az eddig 15 célállomásra repülő Gexx gépei továbbra is az anyavállalat, a Germania tulajdonában maradnak, azonban a dba logója alatt repülnek tovább, és a cég alkalmazásában marad a személyzet is. A Gexx üzleti modellje fix jegyárakra támaszkodott, szemben konkurenseivel, amelyek a korai foglalásra kedvezményt nyújtanak, viszont felárat kérnek az utazás előtt röviddel vásárolt jegyek után.

A dba saját magát tekinti a Lufthansa legnagyobb versenytársának a belföldi légijáratokon. A menetrendszerű járatokat üzemeltető társaságok között - a külföldi viszonylatokat is figyelembe véve - az egyesüléssel a dba megelőzi az Eurowings társaságot, és az Air Berlin után a harmadik legnagyobb cég lett.

Az alapítása óta veszteséges dba a márciussal záruló üzleti évében tervezi átlépni a fedezeti pontot, s a becslések szerint nyeresége 0,5-2,0 millió euró között alakul majd. A dba korábban a British Airways leányvállalataként a Deutsche BA nevet viselte. Tulajdonosa, Rudolf Wöhrl 2003-ban szimbolikus áron vásárolta meg, adta hírül az MTI.

A fapadosok közötti verseny éleződését jelzi, hogy közülük az elmúlt évben több is csődbe ment. Mint arról a Menedzsment Fórum is beszámolt, 2004 októberében a V-Bird diszkont-légitársaság jelentett fizetésképtelenséget, aminek nyomán minden járatát törölte. Az eset miatt több száz utas maradt a repülőtereken, összességében pedig több ezerre tehető az érintett utazók száma.

Tavaly május elején a JetGreen Airways diszkont-légitársaság indulása után egy héttel kénytelen volt leállítani működését. Az ír fapados vezetése jelezte, a 40 ezer eladott jegyet nem tudja visszafizetni. Mintegy 400 utas még kellemetlenebb helyzetbe került a hirtelen csőd miatt, ők ugyanis Spanyolországban rekedtek.

Januárban szintén hasonló eset történt, akkor egy évi működés után omlott össze a JetMagic diszkont-légitársaság.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!