Olcsó pipa- és sodródohányt dobott piacra az e két termékkel korábban nem üzletelő Philip Morris. A cég a kis pénzű vevők megnyerésével szeretné pótolni a cigaretta-eladások apadása miatt csökkenő bevételeit, írja a Népszabadság.
A multinacionális vállalat két új termékét, a Harmónia sodródohányt és Corvina pipadohányt rendkívül alacsony, a vetélytársak legolcsóbb áruinál 50, illetve 130 forinttal kisebb áron bocsátja forgalomba. A PMM lépése a Continental Rt.-t és a Róna Kft.-t érintheti a legkellemetlenebbül, hiszen e két társaság forgalmazza az itthon eladott fogyasztási és pipadohány legnagyobb részét.
A döntés hátterében az állhat, hogy a dohányosok körében egyre népszerűbb a sodró- és a pipadohány. Egyes szakértők szerint a multinacionális cég célja valójában a cigarettáitól fogyasztókat elcsábító két termékkör megszüntetése lehet. A Pénzügyminisztérium ugyanis aligha fogja tétlenül szemlélni, hogy a dohányipar árháborúja miatt korábbi várakozásait amúgy is alulmúló költségvetési bevételek tovább apadjanak. A sodró- és a pipadohánynak ugyanis alacsonyabb az adótartalma, mint a cigarettának.
Elterjedését azzal lehet megakadályozni, ha a pénzügyi tárca megemeli az adójukat. Így a dohányosok nem szoknának rá ezekre a termékekre, írja a Népszabadság.
Újabb frontot nyitott a Philip Morris a hazai dohányháborúban
Olcsó pipa- és sodródohányt dobott piacra az e két termékkel korábban nem üzletelõ Philip Morris. A cég a kis pénzû vevők megnyerésével szeretné pótolni a cigaretta-eladások apadása miatt csökkenő bevételeit, írja a Népszabadság.