2010. november 25. 17:16

Tovább terjeszkedik térségünkben a Lidl: a német diszkontlánc csütörtökön nyitotta meg első üzleteit Bulgáriában. A társaság a magyar piacra 2004-ben lépett be, és jelenleg már a legjelentősebb diszkontláncnak számít. Mfor.hu háttér.

Csütörtök reggel megnyitotta első üzleteit Bulgáriában a Lidl, adta hírül a Novinite helyi hírügynökség.

Lerohanják a bolgár piacot

A német diszkontlánc 14 bolttal 11 bolgár városban jelent meg egyszerre  - többek között Szófiában, Plovdivban és Várnában tárta ki kapuit a vásárlók előtt. Ez azonban még csak a kezdet, a közeljövőben negyvenre szeretné növelné egységeinek számát a balkáni országban.          

A hírügynökség megjegyzi, hogy a mintegy 100 millió eurós beruházással megnyitott üzletek "sokkolóan alacsony árak”-kal csábítják az embereket, ami tovább növeli majd a versenyt a piacon. A diszkontok közül jelenleg a Penny Market és a Kaufland van jelen Bulgáriában - utóbbi, a Lidlhez hasonlóan, Németország egyik legnagyobb élelmiszeripari konszernjéhez, a Schwartz-csoporthoz tartozik.

A Plusokat már elfoglalták

A Lidl pozícióját erősíti, hogy a szintén német Tengelmann-csoport év elején eladta számára balkáni érdekeltségeit - Bulgáriában 23, Romániában pedig 96 Plus áruház került a birtokába. A Plusok mindkét országban piacvezetők voltak.

Mint ismert, a Tengelmann a legtöbb európai országban már korábban túladott a Plus-üzleteken - Magyarországon a Spar Magyarország Kft. vette meg 174 boltból álló hálózatát 2008 nyarán.

Itthon már a Lidl a legnagyobb diszkont

Ami a Lidlt illeti, a német diszkontlánc 2004-ben lépett be a hazai piacra, és azóta dinamikusan terjeszkedik. Jelenleg már csaknem 130 üzletet működtet itthon - nagyjából ugyanannyit mint a Match, és több mint kétszer annyit, mint a magyar piacon csak évekkel később startoló Aldi.

A Nielsen piackutató intézet szerint a Lidl tavaly 191,2 milliárd forint árbevételt ért el hazánkban, amivel a nyolcadik legnagyobb élelmiszer-áruházláncnak és a legnagyobb diszkontláncnak számít. Utóbbiak közül a Penny Market 162, az Aldi 49, a Profi pedig mindössze 29 milliárdos forgalomra volt képes.

A Lidlnek a válság negatív hatásait is sikerült ellensúlyoznia - adózott eredménye a tavalyelőtti hárommilliárdos mínuszból csaknem tízmilliárd forintos pluszba fordult a 2009-es üzleti évben.

Arra viszont már kevésbé lehet büszke a cég, hogy - a Budapesti Corvinus Egyetem és a Hungarikum Szövetség felmérése szerint - majdnem az ő polcain van arányait tekintve a legkevesebb magyar áru a vizsgált 12 áruházlánc közül.


A Lidlnél rosszabb eredményt csak a nagy vetélytárs Aldi ért el, amelynél az áruk több mint kétötöde külföldről származik. 

W. B.

mfor.hu

Hitelre van szükséged?

Találd meg a legideálisabb kölcsönt az Mfor és a Bank360 közös kalkulátoraival! Ha kevesebb mint 5 millió forintra van szükséged, tucatnyi kedvező kamatozású személyi kölcsönt hasonlíthatsz össze a Személyi Kölcsön Kalkulátorral. Ha lecserélnéd a régit, vagy megtaláltad álmaid járgányát, egy olcsó autóhitellel akár már néhány napon belül a volán mögé ülhetsz az Autóhitel Kalkulátor segítségével. Nagyobb terveid vannak és több pénz kell? A lakásvásárlásra fordítható hitelek között hatalmasak az eltérések, ilyenkor érdemes csak igazán összehasonlítani az ajánlatokat! 

A Bank360 és az Mfor összegyűjtötte, hogy melyek január legkedvezőbb hitelei:

Ha jól jönne 1,5 millió forint, a Raiffeisen Bankot érdemes most felkeresni, mivel a személyi kölcsön 32 576 forintos törlesztőrészlet mellett lehet a tiéd 60 hónapos futamidővel. 3 millió forintra lenne szükséged autóvásárláshoz? A CIB Banknál már 60 654 forintos havi törlesztéssel igényelheted jövedelemérkeztetéssel. A K&H Banknál igényelhető lakáshitellel pedig 10 millió forintot vehetsz fel 20 éves futamidőre havi 53 283 forintos törlesztőrészlettel.

Másfajta kölcsönt keresel? Ez a kalkulátor segíthet megtalálni azt a hitelt, amit keresel.