3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Tovább terjeszkedik térségünkben a Lidl: a német diszkontlánc csütörtökön nyitotta meg első üzleteit Bulgáriában. A társaság a magyar piacra 2004-ben lépett be, és jelenleg már a legjelentősebb diszkontláncnak számít. Mfor.hu háttér.

Csütörtök reggel megnyitotta első üzleteit Bulgáriában a Lidl, adta hírül a Novinite helyi hírügynökség.

Lerohanják a bolgár piacot

A német diszkontlánc 14 bolttal 11 bolgár városban jelent meg egyszerre  - többek között Szófiában, Plovdivban és Várnában tárta ki kapuit a vásárlók előtt. Ez azonban még csak a kezdet, a közeljövőben negyvenre szeretné növelné egységeinek számát a balkáni országban.          

A hírügynökség megjegyzi, hogy a mintegy 100 millió eurós beruházással megnyitott üzletek "sokkolóan alacsony árak”-kal csábítják az embereket, ami tovább növeli majd a versenyt a piacon. A diszkontok közül jelenleg a Penny Market és a Kaufland van jelen Bulgáriában - utóbbi, a Lidlhez hasonlóan, Németország egyik legnagyobb élelmiszeripari konszernjéhez, a Schwartz-csoporthoz tartozik.

A Plusokat már elfoglalták

A Lidl pozícióját erősíti, hogy a szintén német Tengelmann-csoport év elején eladta számára balkáni érdekeltségeit - Bulgáriában 23, Romániában pedig 96 Plus áruház került a birtokába. A Plusok mindkét országban piacvezetők voltak.

Mint ismert, a Tengelmann a legtöbb európai országban már korábban túladott a Plus-üzleteken - Magyarországon a Spar Magyarország Kft. vette meg 174 boltból álló hálózatát 2008 nyarán.

Itthon már a Lidl a legnagyobb diszkont

Ami a Lidlt illeti, a német diszkontlánc 2004-ben lépett be a hazai piacra, és azóta dinamikusan terjeszkedik. Jelenleg már csaknem 130 üzletet működtet itthon - nagyjából ugyanannyit mint a Match, és több mint kétszer annyit, mint a magyar piacon csak évekkel később startoló Aldi.

A Nielsen piackutató intézet szerint a Lidl tavaly 191,2 milliárd forint árbevételt ért el hazánkban, amivel a nyolcadik legnagyobb élelmiszer-áruházláncnak és a legnagyobb diszkontláncnak számít. Utóbbiak közül a Penny Market 162, az Aldi 49, a Profi pedig mindössze 29 milliárdos forgalomra volt képes.

A Lidlnek a válság negatív hatásait is sikerült ellensúlyoznia - adózott eredménye a tavalyelőtti hárommilliárdos mínuszból csaknem tízmilliárd forintos pluszba fordult a 2009-es üzleti évben.

Arra viszont már kevésbé lehet büszke a cég, hogy - a Budapesti Corvinus Egyetem és a Hungarikum Szövetség felmérése szerint - majdnem az ő polcain van arányait tekintve a legkevesebb magyar áru a vizsgált 12 áruházlánc közül.


A Lidlnél rosszabb eredményt csak a nagy vetélytárs Aldi ért el, amelynél az áruk több mint kétötöde külföldről származik. 

W. B.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!